Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse - virksomhed skal lukkes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle..

Jeg har et ApS sammen med en anden.
Det er desværre gået skævt for virksomheden og den skal derfor lukkes.

Jeg ønsker ikke slev at betale en revisor, da pengene ikke rigtigt er til det så prøver nu selv.

Det har været virkeligt simpelt - og har derfor også fået lavet et årsregnskab uden problem, men skal nu igagng med selvangivelsen.

Det brude være vild simpelt, der er et mindre underskud på 20.000 kr. for dette regnskabs år, men hvor skal jeg opgive det henne.

Det må maget gerne være en ret præcis beskrivelse, da jeg virkelig har forsøgt at finde det på både skat.dk og google.

Tak...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen lukke et selskab foregår jo ikke sådan. Du skal enten lade det tvangslukke, eller - formentlig her, hvis der ikke er gæld - heller ikke til skat og moms - lukke det ved ERKLÆRING se mulighederne http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

Jeg går ud fra der er afleveret regnskab for 2015 (hvis ApS eksisterede da) og nu skal der så, hvis du vil lukke ved erklæring og få evt kapital ud, laves balance for 2016 til skatte erklæring. Selvangivelsen for 2016 kan du først angive siden - Det er ikke noget der har med din personlig skat at gøre - ud over hvis du taber din kapital, men det er så ikke underskuddet, men den tabte kapital der giver fradrag for tab i aktieindkomst

Du kan ikke bare lukke som var den en personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har modtaget dette fra Skat... 

Du har anmodet om § 216 erklæring for cvr. nr.XXXX

For at kunne behandle sagen har jeg brug for følgende,

 

1.       Moms indberetning for det første kvartal i 2016. (Momsen er afmeldt den 26-01-2016).

2.       Regnskabet fra 01-07-2015-26-01-2016.

3.       Selvangivelse for 2015 frem til den 30-06-2015. og selvangivelsen for 2016 for peioden fra 01-07-2015-2601-2016. Selvangivelserne må ikke indberettes. Skal sendes i papirform direkte til mig via mailen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

fino så er du igang med at anmode om skattekvittance jo - du har så brudt regnskabsår åbenbart og skal så ind og indberette selvangivelse for 1/7 15 til en dato 26.01-2016 hvor din moms blev afmeldt, og vel den dato du har som ophør  Du kan google selskabsselvangivelse hvis du selv er med på datoer og ja så skal den printes

vh JOhn H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for de svar - jeg har indberettet for 2015, og som du rigtig skriver skal jeg lave et regnskab frem til luk. Der er ikke udersku i virksomheden, da vi ikke har brugt alle de 50.000 vi satte ind da vi oprettede ApS'et. Derfor vil vi også lukke med betalingserklæring.

Men hvis du ser min mail fra skal har de efterspurgt en selvangivelse for både 2015 og 2016.. Der er som sagt blot et lille underskud til hjemmeside og sådanne ting materialer, så der er ikke noget af værdig i virksomheden længere,

Jeg ved ikke engang hvad det er for en "papirform" jeg skal benytte? Den udvidede selvangivelse? Der står bare en masse om personlig indkomst, men det skal der vel ikke bruges.. Et link til den rigtige parpirfor ville hjælpe meget..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nej selskabsselvangivelse har intet med udvidet personlig at gøre - det er en helt selvstændig - https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=10527  

Husk uanset straksafskrevet så skal alle aktiver jo ud - og det skulle de så have været inden moms afmeld som jeg lige ser det, men det er måske på plads. Man må i alle fald ikke beholde noget selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John..


Som skrevet ved jeg ikke hvor jeg skal begynde at udfylde - på skat.dk -> Skat -> Selvskabsskat -> Selvangivelse... ??? Når jeg er der kan jeg ikke printe det jeg indtaster? Kan det passe?


Men selv hvis det er det rigtige sted, er jeg meget i tvivl om hvor jeg skal indtaste min tab for året som er gået?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

du bør da kunne printe vil jeg mene - jeg tør ikke her komme direkte med felt osv - det ville forudsætte jeg selv skulle logge ind og rode mig frem for at være sikker

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit bud er at det er blanket 05.007 SKAT ønsker indsendt. Prøv at google "skat blanket 05.007"

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)