Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbetaling til IVS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 23
Fra  NatureCandle IVS Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Mig og min partner er stødt på et problem. Da vi indbetalte penge til stiftelsen af vores selskab indbetalte vi ikke nok. Vi er derfor kommet i den situation at vi mangler penge på vores erhvervskonto til vores første råvareleverance.

Hvordan indbetaler vi penge ind på kontoen? synes jeg har læst om, at det skulle være lidt tricky. Det er tale om en indbetaling fra de to ejere (privat) til selskabet (erhverv)

Naturecandle

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

NatureCandle:

Hej Amino.

Mig og min partner er stødt på et problem. Da vi indbetalte penge til stiftelsen af vores selskab indbetalte vi ikke nok. Vi er derfor kommet i den situation at vi mangler penge på vores erhvervskonto til vores første råvareleverance.

Hvordan indbetaler vi penge ind på kontoen? synes jeg har læst om, at det skulle være lidt tricky. Det er tale om en indbetaling fra de to ejere (privat) til selskabet (erhverv)

Naturecandle

I kan overføre beløbet til IVS bankkonto.

Bogføringsmæssigt skal i oprette 2 mellemregningskonti, hvor I bogfører de 2 overførsler debet på banken og kredit på mellemregning.

Ved langvarigt lån, husk gældsbrev og renteberegning

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 23
Fra  NatureCandle IVS Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg er lige blevet klar over at dette ikke er en simpel proces.

Dog vil vi i virksomheden gerne forhøje kapitalen, altså udføre et kapital indskud.

Ved du om man, udover at registrere det hos virk.dk, skal gøre andet for at det bliver juridisk korrekt at overføre penge til kontoen?

Naturecandle

Se vedhæftede billede

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er generalforsmling som skal vedtage forhøjelsen - beløb kurs (måske bare samme som ved stiftelse her) som sikkert også skal fremgå af vedtægter + ejerbog skal tilføres de nye anparter fra nr x til y antal - kroner - og off. Ejerregister ville jeg også tro manuelt skal updates

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 23
Fra  NatureCandle IVS Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for svar John. 

Vil det sige, at når generalforsamlingen har besluttet at forhøje kapitalen, indskyder hver ejer pengene til erhvervskontoen. Beløbet og kursen skrives ind i vedtægterne og ejerbogen.

og så skal det off. register også opdateres, som på billedet herunder. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

og generalforsamling uploades til erhvervsstyrelsen + de nye vedtægter i forbindelse med forhøjelsen registreres i virk som du viser som jeg husker det - men ikke noget jeg lige har gjort, så nok klogt at vente på andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)