Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af virksomhed - hvordan lige??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Modsat kategorien ønsker jeg at sælge min virksomhed, så beklager hvis jeg har overset en anden kategori den skulle være placeret i. Jeg driver virksomheden (salg af frugt og grønt via abonnementsordninger) under virksomhedsordningen og efter 15 år med lyntogshastighed er tiden nu inden til at stoppe op, opsige vores fuldtidsjobs som vi har ved siden af, og sælge livsprojektet da vi ønsker at flytte til Thailand og bo resten af vores tilværelse der.

Men jeg er i tvivl om hvor jeg på nettet kan sætte virksomheden til salg? Findes der en portal hvor man kan gøre dette?

Ca. 6-8 timers arbejde ugentlig (hovedsaglig søndag) og en fin årsindkomst. 

Jeg vil fremlægge et sund regnskab for køber, men er reelt i tvivl om hvordan jeg finder ud af hvad goodwill egentlig er værd. 

Jeg tager også snakken med ny revisor når jeg har fundet en, men lige her og nu ønsker jeg først og fremmest at få den sat til salg. Håber nogen kan tippe mig hvordan jeg griber det an.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville overveje https://www.saxis.dk/   Jeg ville dog have revisor snakken først - helt enkelt for at ha en sparringspartner til prissætning - goodwill beregning osv - og så skal der udarbejdes et prospekt - gerne detaljeret, men startende med en ONE-PAGE der rækker til investorer kan beslutte, interesse eller ikke. Det at sælge en virksomhed, er et projekt man skal tage meget seriøst, og bruge kræfter på - det betyder alverden for prisen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John for dit svar som jeg vil arbejde videre med.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)