Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er retssikkerheden truet? - Forældelse af gæld til inddrivelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg skylder penge til det offentlige, i forbindelse med et kuldsejlet iværksætter projekt, og det er både dumt og noget skidt, men det gør ikke virkligheden værre at leve med. Der er gået mange år siden min gæld blev stiftet, men myndighederne har på rette vis indkaldt mig til udlægsforretning, sådan at de havde mulighed for at afbryde forældelselsfristen.

Mit liv er meget begrænset af denne gæld, men nu er den gået forbi den tre årige forældelselsfrist - eller det troede jeg. For nu kan jeg læse, at politikerne har lavet en smart manøvre, med en lov, der trådte i kraft den 15. november 2015, sådan at de med et snuptag var i stand, til at nulstille alle forældelsels frister, sådan at de tæller fra 20. november 2018, og al tid før det bortfalder, sådan at en ny treårige forældelsels periode træder i kraf igen fra den dato.

Jeg tvivler på, at dette er i tråd med retssikkerheden. Dette udsætter min eventuelle mulighed for at få mit liv tilbage, med rigtig mange år. Kan det her overhoved være lovligt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OnimaPluss:
Jeg tvivler på, at dette er i tråd med retssikkerheden.

Jeg synes nu det er udtryk for et godt retssikerhedspolitisk princip om lighed for loven. Det er netop ikke i overensstemmelse med retssikkerheden at opkrævningen sker tilfældigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

OnimaPluss:
Jeg tvivler på, at dette er i tråd med retssikkerheden.

Jeg synes nu det er udtryk for et godt retssikerhedspolitisk princip om lighed for loven. Det er netop ikke i overensstemmelse med retssikkerheden at opkrævningen sker tilfældigt.

Yes præcist - det ville være uden nogen form for retssikkerhed, hvis nogen blev opkrævet og andre ikke (og resten af samfundet så hang på den) - Det er klart det er dårligt, at systemerne er sådan, at det har været nødvendigt - rigtigt skidt, men det er en anden sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke også lidt trist at du som håb for at genopbygge din økonomi håber på det offentlige lader den forælde så det er alle os andre der har betalt for din deroute ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)