Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cafe og "hygge" spørgsmål: ved du noget om lejelovgivningen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lejer i en ejendom - altså ikke privat - det er en investeringsejendom med ca. 50 gamle lejligheder 

vores køkkenvasks afløb er helt stoppet, - altså den del som sidder udenfor det område man har adgang til hvis man skruer på røret - 

der har været tendenser til det siden vi flyttede ind, så måske noget som går tilbage fra tidligere lejer, - ovenpå har de ihvertfald ikke noget problem. 

Nu har jeg skrevet til selskabet 2 gange indenfor en uge, de siger de vil bestille slamsuger, men der sker intet.

Problemet med afløbet er værre, nu helt tilstoppet, og meget uhygiejnisk, og min kæreste er blevet hysterisk. 

Er der nogen som har et tip til hvad jeg skal sige til selskabets sekretær/visevært imorgen mandag når jeg ringer til dem?

Kan lovgivningen f.eks. hjælpe os? 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke det er privat, så vil det sige det er et erhvervslejemål? Dvs. Du ikke bor der?

Hvis dette er korrekt så gælder den alm. lejeloven ikke og der er dermed meget friere rammer for hvad der kan aftales. Du skal kigge i din lejekontrakt. Hvis der står du selv har vedligeholdelsespligten så ringer du bare selv til en slamsuger og beder dem om at komme.

Hvis du derimod mener det er udlejer der har vedligeholdelsespligt, så ringer du til dem igen på mandag og siger på en pæn måde, om du ikke lige så godt selv kan ringe til en slamsuger og aftale dem om at komme. Så kan de bare sende regningen til boligselskabet og det er nemmere da du derved selv kan aftale hvornår det passer dig bedst at de kommer.

Det drejer sig måske om under 1000 kr og det er de fleste udlejere med på, især hvis de slipper for at gøre så meget selv andet end at betale regningen når den kommer. Du kan evt. Spørge om der er en bestemt de plejer at bruge eller om du bare skal finde en lokal.

Hvis ikke dette hjælper så må du gå hårdere til dem, men prøv dette i første omgang og så skriv tilbage.

Jeg er selv udlejer og mine lejere har flere gange selv stået for kontakten og så bare fået sendt regningen til mig.

Men når du skriver det ikke er privat, så kan der sagtens være du selv har vedligeholdelsespligten. Det kan jo fx være et afløb der er monteret netop til dit forretningsformål. Så tjek lige hvad der står i kontrakten først.

Mvh

Jacob

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg var upræcis... 

jeg mente at det er et selskab som ejer udlejningsejendommen og altså ikke en privat familie som lejer en villa lejlighed ud. 

Tak for svar..., jeg vil prøve metoden imorgen. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)