Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bitcoins spørgsmål

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino

Jeg er ved at få udviklet en side som gør det muligt for brugere at tjene en viritual "currency".
Denne currency kan brugere få vekslet til bitcoins og sendt til deres BC wallet.

Mit spørgsmål er så - hvordan er jeg stillet i forhold til faktureringsdelen af forretningen?
Jeg får en købsfaktura når jeg køber mine bitcoins - denne er uden moms og skal vel betragtes som et ydelseskøb - er det korrekt?

Skal jeg yderligere fakturer når mine brugere får udebetalt denne coin?

Mvh
Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacobhfrandsen:

Hejsa Amino

Jeg er ved at få udviklet en side som gør det muligt for brugere at tjene en viritual "currency".
Denne currency kan brugere få vekslet til bitcoins og sendt til deres BC wallet.

Mit spørgsmål er så - hvordan er jeg stillet i forhold til faktureringsdelen af forretningen?
Jeg får en købsfaktura når jeg køber mine bitcoins - denne er uden moms og skal vel betragtes som et ydelseskøb - er det korrekt?

Skal jeg yderligere fakturer når mine brugere får udebetalt denne coin?

Mvh
Jacob

alt salg du foretager skal faktureres i en godkendt valuta - alt køb og salg skal bogføres i DKK eller anden godkendt valuta -http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=2156173 

Køb af bitcoins for DKK eller andet er privat og ikke del af din forretning som udgangspunkt - Du skal derfor have dine køb bogført i en godkendt valuta - f.eks det antal DKK som du betaler - og samme for salg - du kan ikke bogføre i bitcoins - Du kan formentlig lave afregningsbilag når du udbetaler brugerne - men stadigt skal bogføring være i f.eks. DKK

Tab og gevinst på vekslingen er som udgangspunkt ikke skattepligtig/giver ikke fradrag

Overvej konkret råd ud fra din model fra kompetent revisor

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Så er det korrekt forstået at hvis jeg køber x antal bitcoins og får en faktura for det på X DKK/USD osv. - så er det okay at bogføre det?

Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacobhfrandsen:

Hejsa 

Så er det korrekt forstået at hvis jeg køber x antal bitcoins og får en faktura for det på X DKK/USD osv. - så er det okay at bogføre det?

Jacob

det kræver meget mere viden om hele transaktionen. Generelt ses handel med bitcoins som uden for erhverv http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=2156173 og derfor er vekslingen som udgangspunkt ikke noget du bogfører - Du skal bogføre din salg i DKK eller USD og dine køb i USD. Ud fra det du beskriver kan jeg ikke afgøre om dine køb af bitcoins er en egentlig udgift som du kan bogføre - du bør tale med en revisor der vil spørge meget mere ind til det konkrete

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har brug for en forhåndsgodkendelse fra SKAT....jeg tror, det må du undersøge, at eftersom Bitcoins ikke er anerkendt valuta så må du ikke drive forretning med det i din virksomhed. Jeg tror ikke du må bruge et firmas penge på at investere i Bitcoins, derved åbner du mulighed for at SKAT betaler hvis du får kapitalindkomsttab OG (det er sikkert det du har regnet ud) vinder du på Bitcoins bliver det ikke beskattet. Dvs. du vil have fradrag for indkøb men vil påtage dig din bruger veksler skattepligtig indkomst 1 til 1 i Bitcoins udbetalt skattefrit, og du har så en indkomst du geninvesterer i Bitcoins til samme pris, dvs. du udskyder skatten af det arbejde brugerne udfører for dig i det uendelige.

Jeg tror ikke den går.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Generelt ses handel med bitcoins som uden for erhverv 

Vel ikke helt med tanke på at EU-domstolen i relation til moms har udtalt sig jf. nedenfor

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2225268&vId=0

Det må så følge at der skal ske bogføring i godkendt valuta.

Problemet er vel mere i relation til skatten om der er fradrag for tab på bitcoin og skat på gevinst, men det er en anden udfordring end bogføringen.

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay jeg forstår - hiver fat i en revisor :-)

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa igen

Ville det være muligt bare at udbetale brugernes "credit" igennem paypal? - er der i så fald nogle bestemte oplysninger jeg skal videregive - eller er det brugerne som selv skal oplyse det til skat?

Mvh
Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

du har ikke forklaret nok til jeg tror nogen kan svare. Tjene bitcoins - er det for en ydelse f.eks. ja så skal du angive det hvis det er private - på dansk CPR for danskere og navn og adresse + fødselsdag hvis det er udlændinge -

Er det gevinster - kan der være andre indberetninger - er det fra spil - igen regler - 

Et eller andet sted må de brugere vel også betale noget ind for at du har noget at betale ud - men for mig er det ikke klart præcis hvad der sker, og selv hvis det var, ville jeg anbefale helt konkret vedledning af revisor

Om du betaler via paypal eller hvad som helst gør ingen forskel - I alle fald skal du jo have afregningsbilag med bruger navne og adresse osv - du kan ikke bogføre bare efter udbetaling uanset paypal eller bank

Du skriver du vil kontakte revisor, da der er masser andet uafklaret omkring hele din bogføring, og så tag indberetning eller ikke indberetning med der

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)