Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagefør faktura e-conomic i anden valuta

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har en faktura som jeg har bogført i e-conomic og jeg er nødt til at ændre i den. Jeg har endnu ikke bogført en betaling.

Hvordan tilbagefører jeg denne faktura korrekt? Jeg kan kun finde guides ift tilfældet med DKK fakturaer, men min er i EUR.

Nogen der kan outline de forskellige trin og/eller henvise til en guide?

Tak !

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

eneste måde er at lave en regulær kreditnota til din kunde og sende den sammen med en ny korrekt faktura

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden har fået en korrekt faktura - så det jeg mente var reelt at jeg havde bogført med en fejl i fakturaen i economic; så var mest ift hvordan man praktisk ændrer det tilbage i economic

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle da mene, at proceduren er den samme for Euro som for DKK. Send evt, linket fra e-conomic. 

Ellers kan du selv gøre det ved at at modpostere det oprindelige beløb på salg og debitorer eller hvor det nu er posteret. Efterfølgende posterer du de korrekte beløb.

Alternativt kan du lave en kreditnota, som John skriver, men uden at sende den. og lave en ny, korrekt faktura, som du så heller ikke sender. Så skal du bare huske at udligne denne faktura i stedet for den første, når kunden betaler. 

Hvad der i det hele taget er smartest i situationen afhænger af, hvad fejlen er. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Alternativt kan du lave en kreditnota, som John skriver, men uden at sende den. og lave en ny, korrekt faktura, som du så heller ikke sender
sagtens bare bortset fra det er klart forbudt. Så ville man jo kunne have et fradrag hos modtager som slet ikke svarer til indtægt hos afsender

Følg ALDRIG dette fejl råd - fanges du er du i deep shit

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg ønsker reelt blot at foretage det samme som vist i denne hjælpeside,

http://wiki2.e-conomic.dk/salg/kreditnota-udfra-bogfoert-faktura#_ga=1.45700833.495796844.1454443249

Måske har jeg taget fejl og I har ret i, at det er det samme for DKK og andre valuta.

Dog bliver jeg nu i tvivl om, hvorvidt min omsætning bliver "forkert" hvis jeg hhv. laver en kreditnota på det fulde beløb (for reelt at "slette" den gamle faktura) og så laver en korrekt faktura i systemet derefter. 

Risikerer jeg, at E-conomic både tælller omsæning for den gamle faktura og den nye rettede?

Som nævnt har kunden allerede fået den "korrekte faktura" så jeg ønsker blot at rette op i en fejl jeg lavede i den første faktura jeg oprettede i e-conomic, således at jeg kan få den til at matche den faktura vi allerede har sendt ud til kunden tidligere via et separat system.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke at jeg helt forstår hvordan kunden kan ha fået den korrekt faktura hvis ikke det er den samme du har i dit system for de Skal være ens men laver du en kredit nota og en ny faktura, så tæller kun den nye med i dit system - din omsætning osv - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Følg ALDRIG dette fejl råd - fanges du er du i deep shit

Arrh, John, han har jo fakturaerne lavet i et andet system og bogfører dem så blot i e-conomic. Hvis han klart kan dokumentere, hvad der er sket og hvorfor han gør det således, er det da helt klart i orden. Det svarer til, at man f.eks. får lavet et 'hul' i rækkefølgen og så noterer et sted, hvorfor det er forekommet. Det er i al fald fjollet at skulle sende kunden en kreditnota og en ny faktura, når kunden allerede har fået en korrekt.

Det er så muligt, at det er nemmere at rette op på andre måder. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Cookie - John Hannover:
Følg ALDRIG dette fejl råd - fanges du er du i deep shit

Arrh, John, han har jo fakturaerne lavet i et andet system og bogfører dem så blot i e-conomic. Hvis han klart kan dokumentere, hvad der er sket og hvorfor han gør det således, er det da helt klart i orden. Det svarer til, at man f.eks. får lavet et 'hul' i rækkefølgen og så noterer et sted, hvorfor det er forekommet. Det er i al fald fjollet at skulle sende kunden en kreditnota og en ny faktura, når kunden allerede har fået en korrekt.

Det er så muligt, at det er nemmere at rette op på andre måder. 

slet ikke enig - -  har man faktureret i et system så er der kun kreditnota som kunden også får - og ny faktura - alt andet er rent ud snyd . i øvrigt kan kunden da aldrig ha fået en korrekt hvis man skal lave en ny???  Alt for simpel og klart en ulovlig løsning - men  bruges givet af en del


Råd Aldrig nogen til at rette fejl ved af sende kreditnota der smides væk og så ny faktura der ikke sendes - det er den klare vej til møj - Du er på totalt fejl spor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)