Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer bil på GoMore privat. Kan jeg flytte bilen/forretningen til mit lille enmandsfirma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Fanø
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 39
Fra  Autobuy.dk og bedrebiloekonomi.dk Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, revisionskyndige.

Jeg har for et par måneder siden købt en ældre bil og udlejer den på GoMore. Jeg bor centralt i Svendborg, så det går sådan set strygende. Men det går også strygende for autoværkstedet at hive penge ud af mig for diverse reparationer. Fyren, der solgte bilen, løj om bilens tilstand (min egen fejl at stole på ham), 9.600 kr. på tre måneder har det kostet. Så endnu har jeg ikke overskud. Derfor spørgsmålet: Kan jeg "med tilbagevirkende kraft" flytte aktiviteterne til mit personlige enmandsfirma, så jeg kan trække både bilens pris på 15.000 kr. og de forskellige udgifter fra i år? Jeg kører ikke i bilen, da det bare er en udlejningsaktivitet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

generelt kan man ikke i alm personlig virksomhed uden VSO eje hvidpladbil - og i VSO eller selskab, hvis den holder ved hjemmet, vil rådigheden udløse skat af fri bil så som udgangpunkt er det her ikke en ide

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fanø
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 39
Fra  Autobuy.dk og bedrebiloekonomi.dk Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, John.

Den holder ikke og har aldrig holdt på privatadressen. Den står på en centralt placeret p-plads i byen. Ændrer det noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

muligvis ja - men jeg ville høre skat, om du kan gøre det uden risiko for noget i en alm. enkeltmands virksomhed - om de dels accepterer hvidpladebilen - med placering ikke i hjemmet - som rent udlejningsobjekt i goMore - og om de vil give fradrag, hvis ikke der er udsigt til samlet overskud i det - Hvis den giver underskud - så skyd den dog af frem for at tørre det af på skat ville måske være deres opfattelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fanø
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 39
Fra  Autobuy.dk og bedrebiloekonomi.dk Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har kørt 6.500 kr. hjem på to måneder, så over et år er der udsigt til en fin forretning. Tak for gode svar. Vil tjekke køb af din IVS-bog ;-D

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Da du skattepligtig af et eventuelt overskud, kan du fratrække dine udgifter fra. Her indtil overskud bliver 0.

Du kan udtage et bi nr. til dit nuværende cvr. nr og starte et udlejningsfirma her kan trække det hele fra med underskud.

Jeg ser nu at dit nuværende firma har noget med biler at gøre, du kan godt overføre bilen du må dog ikke køre i den selv uden at betale.

Fra Fanø
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 39
Fra  Autobuy.dk og bedrebiloekonomi.dk Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, KAH. Bilen skal ikke ind i udlejningsfirmaet Flexbil.com IVS, som jeg ejer 50% af, da den så skal registreres som udlejningsbil uden fører og have forsikring som udlejningsbil, hvilket er meget dyrt. Men jeg overvejer at lave et binavn til Finn Arne Hansen Kommunikation, som er mit personlige firma. Så skal indtægter og udgifter køre her og lande på min egen selvangivelse, når den tid kommer.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)