Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andelsbolig Køb - Penge under bordet

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Forum.

Jeg har fundet mig den flotteste 3V lejlighed på Amager (Amagerbro), som har en andelsværdi på 230.000 kr.
Sælger vil udover dette beløb “sælge møbler” til en værdi af 120.000kr.

Jeg følger mig nødsaget til at gøre dette, for at kunne få lejligheden og Jeg er derfor villig til at betale disse sure sorte penge, trods at det er stik hamrende ulovligt fra sælgers side.
Men vil jeg kunne anmelde det bagefter? Hvis jeg har en kvittering, bankudtog, check, vidne eller andet beviseligt?
Er der nogen mulighed for, at jeg vil kunne få mine 120.000kr tilbage?

Det er møg ærgeligt, at det skal være sådan – men kan ingen vej udenom se.
Og ligenu ser jeg det som at andelen koster 350.000kr i sig selv, hvilket stadig er billigt ift. Københavns boligmarked.

Hvis jeg ikke går med til denne handel, vil sælger jo bare kunne finde en ny køber, som er villig til dette – og jeg vil stadig stå uden bolig.

Hvis jeg har en underskrift på, at jeg skal overtage lejligheden – vil jeg så kunne melde det der, og så stadig have kontrakten på at lejligheden er min? Og derfor så “kun” skulle betale 230.000kr?

Håber I har nogle gode råd?

Med Venlig Hilsen
Den desperate andelskøber

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan gøre følgende:

Tage en samtale med sælger hvor du spørger om de "møbler" ikke bare er penge under bordet og sørge for at optage samtalen. Du kan evt. læse aftalen op så der ikke vil være tvivl om at det er en rigtig samtale.

Jeg mener at have hørt at folk har trukket sælger i retten. Men har du snakket med bestyrelsen om det?

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg bestemt - Men så ved jeg allerede der, at jeg ikke får lejligheden. 
 Har også overvejet at trække dem i retten, men så bliver det også bare for bøvlet. 

Tror ikke bestyrelsen kommer til at vide noget om det, da det vil være penge ved siden af. 
Det er super ærgerligt at boligmarkedet skal være sådan i Dagens DK. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg vil gøre var at optage samtalen, foretage købet og derefter trække sælger i retten.

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det lyder som en god idé - Jeg tænker bare om sælger ikke kan trække købet tilbage? 
 Gøre livet sur for en :-) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

AndelsSvend94:

Okay det lyder som en god idé - Jeg tænker bare om sælger ikke kan trække købet tilbage? 
 Gøre livet sur for en :-) 

Hvis du først har overtaget og fået nøgler m.m. så mener jeg ikke sælger kan gøre noget.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til bestyrelsesformanden.

Det skidt med penge under bordet kommer man jo ikke til livs, hvis man bare betaler.

Men hvis du er ligeglad med dette, og hvis du synes, lejligheden er 350.000 kr. værd for dig, kan du jo bare betale og så lade manden stikke af med sine beskidte penge.

Det er for mig at se dine eneste to muligheder.

VH Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du naturligvis set på andet end prisen ifht. Vurdering af om det kan svare sig?
Prisen i en A/B er jo sat ud fra regnskabet og forhold imellem gæld/aktiver (ejendom). Har du set på boligafgift sammen men dit lån og dette hænger sammen med din økonomi. Endvidere hvorvidt der på seneste generalforsamlinger har været forhold af betydning for boligudgifter fx. Større istandsættelse og vedligholdelse fx. Udskiftning af tag.

Jeg kender ikke selv din retsstilling hvis du gennemfører handlen AS is. Men ville nok alliere mig med en advokat med speciale i andelsboliger, hvis du gør.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Andelens værdi kan opgøres efter 3 metoder, hvor det normalt er den offentlige vurdering der er skæv. Hvis den udgør omkring kr. 13.000 pr. kvm, så er det ikke helt skævt for området først på Amager. Hvis ejendommens vurdering ligger på det niveau, så betaler du for meget, hvis du betaler kr. 120.000 ekstra, og det er desuden både ulovligt og strafbart. 

Du kan også klage til bestyrelsen, men du skal ikke regne med, at det ender med at du får lejligheden. Det bedste er at skaffe beviser og anmelde sagen. 

Du er velkommen til at se min hjemmesidewww.andelsbolig.nu

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)