Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DR LICENS

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg er kommet lidt i en tvist med DR LICENS. Jeg er ikke den største tilhænger af DR LICENS for at sige det på en pæn måde. 
Men jeg er medlem af den fine klub og betaler min licens.

Problemet opstår i at skat har valgt at trække 1230 kr for en periode hvor jeg faktisk har boet hjemme. Det er selvfølgelig DR der har sendt indkrævning hos skat. MEN, er det tilladt at de bare kan trække licens fra to personer fra samme adresse. 

Jeg er blevet henvist til et fint skriv på deres side hvorpå der står at det er borgerens pligt at melde det fra ved flytning, men det anet jeg naturligvis ikke noget om. 

Har jeg ingen mulighed for at få pengene tilbage, selv om jeg kan bevise jeg har boet på en adresse hvor der allerede blev betalt licens? & derved ikke var licens pligtig. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke hvordan det fungerer når du er så langt i forløbet, men prøv eventuelt at spørge her: https://www.facebook.com/afskaflicens/

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at jeg ved det, vil jeg tro, at det der har betydning, er hvor du har haft din folkeregister adresse.

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis det er også det jeg tænker. Jeg har haft min adresse hos min far som allerede var licens betaler. Derved ophøre min licens pligt, da der ikke er to fra husstanden der skal betale. Men DET vil de skide højt og flot på & så blev røret ellers lagt på. 

De får topkarakterer for deres kundeservice, det er da helt sikkert. -.- ' 

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke helt ret. Samme husstand kan sagtens betale flere gange licens. Medmindre det er en værge eller en ægtefælle / kæreste. ALtså bor du 4 kammerater sammen så betaler I 4x licens. Og ja det er din egen pligt at melde det fra, de har de ikke et system der selv gør, ligesom det er din egen pligt at melde det til igen for det gør systemer heller ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Bødker:
Jeg er blevet henvist til et fint skriv på deres side hvorpå der står at det er borgerens pligt at melde det fra ved flytning, men det anet jeg naturligvis ikke noget om. 

Uvidenhed er ingen undskyldning for ikke at kendeloven. Det følger af licensbekendtgørelsens § 14, at afmelding skal ske skriftlig og først har virkning fra den dag afmeldingen er modtaget hos licenskontoret. Så deres svar - ubehøvlet eller ej - er korrekt nok.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hvis du havde gidet læse licensreglerne havde du selv lynhurtigt fundet ud af du ingen sag har frem for dem dovne løsning at skrive her.

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunbao:

Hvis du havde gidet læse licensreglerne havde du selv lynhurtigt fundet ud af du ingen sag har frem for dem dovne løsning at skrive her.

Tak for dit utroligt insprerende indlæg. Jeg kan mærke igennem skærmen at du har brugt til og energi på at skrive det, og det er jo rart. 

Jeg har skam efter følgende læst licens reglerne, men det ændre ikke på jeg syntes det er en beskidt arbejdes metode hos skat at de kan tillade sig at modtage licens fra to på samme adresse når der faktisk kun skal betales en. 
Ligeledes går jeg jo ikke ned i Føtex og køber en liter mælk, men på vej genne kassen betaler jeg for to, hvis det sker så får jeg naturligvis penge tilbage. Dette er åbenbart en fremgangs måde DR er helt uforstående overfor. Jeg forstår det simpelthen ikke. 

Jeg forstår ikke de kan tillade sig at beholde mine penge på baggrunde af jeg oplyser der er sket en fejl & ydermere kan dokumentere det. Dét! er en penge maskine!

FØJ.

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke for at skælde ud eller noget men sammenligningen hedder jo

Jeg har et abonnement på avisen jeg troede selv blev sagt op fordi jeg flyttede, jeg købte så avisen på tankstationen for at læse den men fik en ekstra derhjemme som jeg stadig betalte for.

Licens er jo abonnementsbetingelser ligesom meget andet i dag er, det skal man selv opsige det gør de ikke selv for en desværre. Kan godt se det er trælse penge men, det er det samme med en parkeringsafgift, man kan måske have holdt der 20 min men blot glemt p skiven, kan man bevise man kun har været der i 20 min er det jo reelt ligegyldigt, det er dyre lærepenge, sådan er det, Go Fredag :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Bødker:
Jeg forstår ikke de kan tillade sig at beholde mine penge på baggrunde af jeg oplyser der er sket en fejl & ydermere kan dokumentere det. Dét! er en penge maskine!

Pengemaskine? Det er ikke anderledes end når du tegner et abonnement. Der er nogle betingelser omkring opsigelser. Det er der også her. 

At licens bliver opkrævet via SKAT sker kun fordi du ikke har betalt den oprindelige regning og ikke reageret på den rykker som licenskontoret udsender. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)