Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonsvarer og ip telefoni

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle

Jeg er ny her, så håber mit indlæg slåes op rette sted..

Er der mon nogen her, der har stået i samme situation som mig? Jeg skiftede teleselskab i min virksomhed midt i juli måned. Jeg skiftede fra DLG til Telenor. Vi taler om bredbånd og fastnettelefoni. 

Efter skiftet (som bestemt ikke gik smertefrit...) virker vores telefonsvarer ikke. Nu har jeg gentagne gange talt med Telenor om dette. Er fejlen hos dem? Har jeg det rette udstyr? Ingen aner hvad der er op og ned. Talte så idag med en medarbejder, der foreslog jeg gik ud i f eks Elgiganten og købte en telefon til ip/voip og sagde til ekspedienten, det skulle være med telefonsvarer i. Der har jeg så været. Den hjælpsomme ekspedient sagde telefonsvarer skulle være en del af mit abonnement, og det var et nummer, man ringer til - ikke en fysisk telefonsvarer. Om telefonapparatet var analogt eller digitalt var som regel ligegyldigt. Men han mente ikke Telenor tilbød telefonsvarer i deres abonnement. 

Så nu er jeg da først totalt forvirret! Kan det virkelig passe, det ikke er muligt m en alm telefonsvarer, når man har ip telefoni (hvilket jeg ikke vidste vi fik - troede bare det var samme løsning, som hos tidligere udbyder, øv).  Vi er to medarbejdere, så et kæmpe omstillingsbord er noget overdrevet....

hilsen Mette

Tilmeldt 15. Aug 16
Indlæg ialt: 94
Fra  www.PhonePartner.dk Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette BE:

hej alle

Jeg er ny her, så håber mit indlæg slåes op rette sted..

Er der mon nogen her, der har stået i samme situation som mig? Jeg skiftede teleselskab i min virksomhed midt i juli måned. Jeg skiftede fra DLG til Telenor. Vi taler om bredbånd og fastnettelefoni. 

Efter skiftet (som bestemt ikke gik smertefrit...) virker vores telefonsvarer ikke. Nu har jeg gentagne gange talt med Telenor om dette. Er fejlen hos dem? Har jeg det rette udstyr? Ingen aner hvad der er op og ned. Talte så idag med en medarbejder, der foreslog jeg gik ud i f eks Elgiganten og købte en telefon til ip/voip og sagde til ekspedienten, det skulle være med telefonsvarer i. Der har jeg så været. Den hjælpsomme ekspedient sagde telefonsvarer skulle være en del af mit abonnement, og det var et nummer, man ringer til - ikke en fysisk telefonsvarer. Om telefonapparatet var analogt eller digitalt var som regel ligegyldigt. Men han mente ikke Telenor tilbød telefonsvarer i deres abonnement. 

Så nu er jeg da først totalt forvirret! Kan det virkelig passe, det ikke er muligt m en alm telefonsvarer, når man har ip telefoni (hvilket jeg ikke vidste vi fik - troede bare det var samme løsning, som hos tidligere udbyder, øv).  Vi er to medarbejdere, så et kæmpe omstillingsbord er noget overdrevet....

hilsen Mette

Hej Mette,

Det kan sagtens lade sig gøre! :)

Hvis du ser på her - Så er der lidt information omkring forskellige udbydere der vil kunne hjælpe dig! 

Tilmeldt 25. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-)

jeg forstår det dog ikke helt. Skifter jeg så udbyder? Eller er dette et produkt jeg tilkøber oven i det abonnement, jeg allerede har hos Telenor?

Jeg er så heldig, det mest er mine kunder, der ringer til mig og ikke omvendt. Så har kun brug for de kan lægge en besked, hvis vi er ude af huset eller ikke lige når telefonen. 

Tilmeldt 15. Aug 16
Indlæg ialt: 94
Fra  www.PhonePartner.dk Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Med dette ville du så skifte udbyder. - Du kan selvfølgelig få flyttet dit eksisterende nummer med over :)

Mener dog også Telenor har mulighed for at kunne tilbyde dig samme løsning, men det er ikke noget jeg er yderligere bekendt med desværre.

Tilmeldt 25. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen :-)

så må vi jo skifte udbyder - og krydse fingre for vi ikke står uden telefonforbindelse. Det er nemlig prøvet nu... Dog utroligt det er nødvendigt blot for at få en telefonsvarer  

Jeg tror bestemt ikke Telenor tilbyder noget tilsvarende. De mindst 10 medarbejdere jeg har talt med kender det ikke. Jeg har faktisk spurgt direkte, om der var en app el lign, men de anede ikke, hvad jeg talte om. 

Så Telenors løsning er ihvertfald ikke velegnet til små virksomheder. Bare hvis nogen her skulle overveje denne løsning. 

Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Har du fået løst problemet og skiftet til ny teleleverandør? 

Tilmeldt 25. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej endnu ikke. Vores gamle telefonsvarer virker delvist. Så vi har ikke orket / turdet kaste os ud i noget nyt endnu engang, for så måske igen stå uden telefonforbindelse. Og forstår stadig ikke det skal være nødvendigt. Er bestemt ikke imponeret over Telenors kundeservice 😒

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Fik I løst jeres problem med telefonsvarer og IP telefoni hos Telenor? Jeg har samme problem at jeg ikke kan tilslutte en ekstern telefon svarer til Telenor router til IP telefoni! 

Tilmeldt 25. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det gjorde vi faktisk ikke... Den gamle telefonsvarer virker delvist, men det er ikke optimalt. Jeg ville gerne finde en bedre løsning. Har faktisk indenfor de sidste dage googlet lidt rundt, men ikke blevet meget klogere.
Får du noget fornuftigt ud af Telenors kundeservice, så del det endelig her :-)
Jeg kan ikke gennemskue, hvad det er de tilbyder. Når man ikke har brug for 100 lokalnumre...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)