Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ide

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer ,

Jeg har efter flere overvejelser og tanker er klar til at satse på min ide . Det er en ting som ikke er på markedet , så det skal laves fra start .

Jeg er meget i tvivl hvor jeg skal starte og hvem jeg skal kontakte osv . Det er en maskine og derfor er jeg også lidt i tvivl om hvor omfattende dette vil være .
Derudover har jeg et spørgsmål om hvor påpasselig man skal være med sin ide ?

Hvor skal jeg begynde ?

Vh. En forvirret ung mand på 25 år

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Man er nødt til at være åben om sin ide - ellers dør den helt enkelt. Du behøver ikke fortælle alle de mindste detaljer - men en høj grad af åbenhed er nødvendig. Du kan jo starte med at finde ud af hvem der kan lave sådan en maskine, for der er jo forskel på om det er noget et lille maskineværksted kan byde ind med, eller om det er en raketmotor til den næste saturn-raket. Start i de små maskinværksteder, få en aftale med dem og gå til dem. Overvej så en NDA når du skal helt ind i detaljerne http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden ting du burde overveje var at få din ide valideret, i.e. er der nogen som vil købe produktet.

Det kræver du finder ud af hvem kunden er, altså profilen på din kunde, og dernæst kontakter en eller flere potentielle kunder og finder ud af om du kan sælge produktet til den pris du forventer.

At produktet ikke er på markedet p.t. betyder enten at du er den første som har fået ideen, eller at der ingen økonomi er i at lancerer produktet. :-)

Tilmeldt 25. Aug 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret
Nu spørger jeg meget dumt , men er det sådan at jeg skal skrive det ned og håbe på at nogle investorer ville kontakte mig eller hvem skal jeg opsøge osv ?

Jeg beklager min meget uvidenhed , det er helt nyt for mig

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Krølle90:


Nu spørger jeg meget dumt , men er det sådan at jeg skal skrive det ned og håbe på at nogle investorer ville kontakte mig eller hvem skal jeg opsøge osv ?


Jeg tvivler på, at nogen investor vil investere kun i en ide. Det handler dels om en forretningen, og med det rette hold bag ideen kan enhver ide blive til en fantastisk forretning. Hvad er der, der stopper dig fra at starte på din ide nu? Måske kan du ikke starte 100% med det, du har tænkt dig - men du kan vel starte småt? Derved får du set, om din ide holder vand, om der er penge i den - det kan en investor investere i. Lad vær med at sætte begrænsninger op - jeg kan godt følge, at det er meget bedre, hvis du kunne få 25.000.000,- i startkapital - men ka´ du ikke; så må du prøve noget andet - start småt!

Held og lykke :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krølle

Nu siger du "maskine", hvilket fik mig til at tænke på en kammerat, som skulle producere en eller anden metalstump til en maskine der skulle bruges i fødevareproduktion. De første stumper de lavede skulle kasseres, for de var ikke godkendt til at producere ting der skulle bruges i fødevareproduktion. De ansøgte om godkendelse, uden at lave noget som helst om i deres produktion, bare udfylde noget papir, og kunne derefter fortsætte produktionen. Tror det var ISO 22000. Men lige en "heads up" herfra: Kig på hvilke godkendelser din maskine muligvis har brug for, samt det værksted der producerer delene for dig.

Og ellers, som de andre siger: Jo mere du deler, jo bedre indspark kan du få her på Amino.

Pøj pøj med det!

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 25. Aug 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene , jeg skal selvfølgelig lave mig en plan og undersøge tingene mere .

Det er lidt en avanceret symaskine , da det ikke helt er det samme som de klassiske , tænker jeg at det skal næsten laves helt fra bunden

Tilmeldt 10. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Fairoffer I/S Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være en fordel hvis du har en god ven med erfaring eller samme interesse at gå sammen om det. To hoveder tænker bedre end 1, som man siger.

Du er nødt til at fortælle hvad idéen er hvis du skal have overbevist en eller flere investorer om at putte penge i projektet. Du kan dog lave en Fortrolighedskontrakt, som i bund og grund gør at de ikke må fortælle om idéen uden dit samtykke. Hvorvidt det er en god idé afhænger af idéen vil jeg sige. Hvis det er en kompliceret maskine, ville jeg ikke mene det er nødvendigt.

Hvis du selv mener det er en god idé som gavner mange mennesker kan du evt. prøver Kickstarter eller en lign. side til at skaffe kapital. Jeg har set flere vanvittige projekter på Kickstarter so mrent faktisk har formået at skaffe kapital, så der burde gerne være gode chancer.

Jeg håber du kan bruge det til noget Yes

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)