Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejere....vil gerne sælge hus

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Gode råd er velkomne!

Jeg er udlejer af et parcelhus.

Jeg vil meget gerne sælge mit hus eller alternativt øge huslejen, da økonomien med de nuværende lejere ikke hænger sammen.

Fakta:

Lejen er sat ca. 10% lavere end markedsværdi (812 kr. pr. m2 årligt) - niveauet for området er ca. 900 kr.

Huslejeindtægt og realkreditlån udgør samme beløb.

Vedligeholdelse er eksploderet med nuværende lejere. Der konstant har en liste på 10 ting, som de vil have ordnet.

Nuværende lejere har boet der i 14 måneder - der er et driftsunderskud på 90.000 kr. i samme periode.

Leje er ikke tidsbegrænset

Lejere vil ikke selv købe huset, da det, ifølge dem, har for mange mangler.

---

Kan huslejen hæves?

Kan det sælges?

Bør jeg selv kontakte huslejenævn?

Andre gode ideer?

 

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt du selv har boet der, og med påskud om selv at ville bo der igen, kan du sætte dem ud med 12 måneders varsel.

En tur i huslejenævnet kan gå begge veje, og det kan ende med en nedsættelse. 

Du kan godt sælge huset, men det bliver en dyr affaire, da køber vil kræve nedslag i pris grundet lejere (deruodver har ny køber INGEN mulighed for at sætte nuværende lejere ud).

Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv boet der, men bor med min familie i den anden landsdel. Derfor ikke rigtig en mulighed.

Huslejenævn - den falder desværre som oftest ud til lejerne. Men det lyder, som den eneste mulighed, da jeg ikke har penge til fortsat drift. Virker urimeligt at være låst på den måde.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Klaus1:
Virker urimeligt at være låst på den måde.

Det burde jo have undersøgt reglerne inden du begynder at leje ud. 

Jeg vil anbefale at du får fat i en dygtigt boligadvokat, der vil kunne rådgive dig om dine muligheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ven der har stå i sammen uheldig situation og det var meget tæt på at han ikke kun slippe af med dem på grund af lejelove.

Samt vil jeg også mene at din husleje er på kanten af det lovlig, men det er en anden snak jeg vil anbefale dig at få en advokat ind i billedet.

samt at du læse den nye Lejelov der næste lige er kommet. 

men klart anbefale dig at få kontakt til en advokat og få ham til at rådgive og hjælpe dig ellers kan du komme i problemmer hvis det bare er en lidt kvik lejer.

Held og lykke..

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

En udvej kunne være at tilbyde dem f.x. 25.000DKK for at flytte frivilligt?

Evnetuelt tag en snak med dem, og fortæl dem om din situation. De skal være nogle modbydelige sataner, hvis de fortsat kræver deres ret, og samtidig vil lade dig sejle mod personlig konkurs eller i hvert fald en tvangsauktion.

Den frække: Skriv et opsigelsesbrev til dem med tre måneders varsel, og se om de køber den. Det kunne nogle lejere i hvert fald godt ske at gøre. Du får ikke opbakning af loven, men det er jo ikke ulovligt at forsøge at få dem ud på den måde (sidste udvej).

Lejeloven er helt skæv, og sætter ALTID lejer i første række, uanset hvad. På godt og ondt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)