Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personalegoder og fradag?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er i gang med at starte op selvstændigt som fysioterapeut og i den forbindelse vil jeg rigtig gerne lave noget firmafysioterapi, med bla. massage optapning, alm. genoptræning osv..

Jeg er dog lidt i tvivl om hvor vidt de forskellige firma/virksomheder har mulighed for at trække noget fra ud over deres alm. omkostnings-fradrag? Er der nogen der måske kan give mig svar på dette?

Mvh. Fysioterapeut Morten Brødbæk

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en anelse i tvivl (meget lidt) men nej der er kun det normale omkostningsfradrag. Hvis der for en privat person er moms på så vil momsen være den egentlige forskel da firmaet kun betaler 400 når privatpersonen betaler 500 - men er der moms på fysioterapi?

Men privatpersonen der betaler 500 skal måske tjene 1000 for at kunne betale. Firmaet skal reelt set kun tjene 400 kr for at betale for det samme, hvoraf skat skulle have haft de 88kr.

Mvh

(Er det ikke korrekt?)

Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der er ingen moms på fysioterapi, dog skal behandleren betale lønsumafgift.

Okay bare i orden.
Dog tænker jeg det som et abonoment løsning for firmaet hvor de betaler et beløb pr. medarbejder enten månedligt eller pr. år også kan den/de medarbejder benytte det så meget de vil, både forbyggende og behandlende.

Mvh. Fysioterapeut Morten Brødbæk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vigtigt at forstå, at der skattemæssigt er krav som hedder, at det er en betingelse, at der er en helt konkret sammenhæng mellem forebyggelsen eller behandlingen og det arbejde medarbejderen udfører.

Jeg kan ikke afgøre om man altid vil kunne tilbyde alle - eller udvalgte medarbejdere netop forebyggende og behandlende eller ej. Der er fradrag for arbejdsgiver og hvis det konkret kan siges at være forebyggende eller behandlende for de konkrete sammenhæng som der mellem arbejdet og behovet for fysioterapi, så er det skattefrit for medarbejderen - ellers er det skattepligtigt for medarbejderen. 

Personligt tror jeg ikke produktet er så let solgt, med mindre det er arbejdstyper, hvor det typisk vil give problemer som fysioterapi afhjælper - for uanset hvad, er det en udgift for arbejdsgiveren

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for svar.

Det skulle jo på sigt gerne være med til at forbygge sygdom og fravær i form af div. muskelgener osv. Nu nævner jeg blot et par stk.
Frisør, revisor, kontorarbejdere. Alle med meget statisk arbejde i deres hverdag og som evt. døjer meget med nakke/skuldee problemer.

I dette tilfælde vil jeg kan det forbyggende behandling hvis man kan mindske disse problemstillinger og effektivisere arbejdsgangen på en arbejdsplads.

Mvh. Fysioterapeut Morten Brødbæk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)