Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paral import

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Må jeg gennem min hjemmeside/webshop købe fra min kilde i Asien, og sende direkte fra ham til min danske kunde?
( jeg vil stadig påtag mig reklamations retten )

Min kilde i Asien vil funger som mit fjern lager.

Og hva gør man med told/moms i sådan nogle handler?

Har kun prøvet at handle business to business her hjemme i dk.




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

parallelimport kan være forbudt men det er bestemt ikke til at afgøre om dette er det http://www.amino.dk/blogs/fashion-sellers-guide-og-raad/archive/2010/07/10/din-guide-til-parallelimport-fra-a-197.aspx 

Det som er problemet med at sende direkte fra Asien til din kunde er, at det er ganske kompliceret med moms og told, der som udgangspunkt rammer din kunde, som næppe gider rode med det - Alt kan lade sig gøre (google f.eks. toldoplag  , men det er tungt og kompliceret http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Parallel import er ikke forbudt, men det her er ikke parallel import, det er dropshipping.

Når varen kommer til Danmark skal din kunde gå ned på posthuset og tage imod pakken, hvor han betaler et gebyr på 160 kr. plus moms hvis pakkens værdi er mere end 80 kr.

Når der reklameres sender kunden pakken til dig og du betaler så for transport til Asien.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Parallel import er ikke forbudt
jo det kan det bestemt være. Det er forbudt at parallelimportere fra uden for EU uden mærkevareejerens godkendelse. Da der her er tale om køb fra Asien - er det sandsynligvis ikke lovligt hvis det er Parallelimport - men jeg er enig i, det er det som næppe (uden vi ved hvilke varer der er tale om) Fra det link jeg gav fra Morten som er super i det her i mit første svar citerer jeg lige:

Er parallelimport lovligt?
Parallelimport er lovligt, hvis følgende betingelser er opfyldt:

- Varerne er ægte!!!
- Varerne er sat i cirkulation af mærket selv eller et af mærkets agenture/distributører
- Varerne kommer fra et agentur/distributør i EU, eller at man har tilladelse fra mærket direkte, til at importerer varer fra Amerika eller Asien.

Opfyldes følgende betingelser ik, så er importen ulovlig, og man kan retsforfølges for krænkelser af trademarks mm. En dyr omgang!

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)