Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BEFOLKNING AF UNIVERSET... I know - it sounds crazy.. but still..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Fra  L A E N S O E Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg går med en lille iværksætter i maven - og har brug for hjælp til, at give den næring og liv...

Min vision er følgende:

- Menneskeracens overlevelse og befolkning af universet..

Min mission er følgende:

- Få menneskeligheden til at overleve længe nok til at kunne nå, at udvikle den rigtige teknologi - ved at passe på planeten

Mål:

- Ændring af menneskelighedens ressourceforbrug igennem ændrede holdninger og købsvaner

Delmål:

- Salg af natur & dyre venlige produkter - økologiske produkter samt i særdeleshed bæredygtige produkter på den HELT store skala

Hvordan:

- Gøre det let - at træffe det HELT rigtige valg - hurtigt og billigt

Middel:

- Webshop til at starte med..

Jeg vil også gerne starte et community eller revolution omkring formålet, da jeg syntes det er ædelt og har sin berettigelse i nutiden.

Derfor forsøger jeg nu, at samle gode kræfter omkring mig, og udvikle denne forretning, så jeg med stolthed kan sige til mine børnebørn - "Jeg forsøgte i det mindste..."

Jeg ved godt, at min idé måske er meget ideologisk, men jeg vil virkeligt gerne forsøge, at trække udviklingen i den rigtige retning.

Vil du hjælpe mig med følgende:

1. Give mig din ærlige feedback om jeg har jeg fat i noget her - hvad syntes du - og er du interesseret i at hjælpe mig - og i så fald, hvordan kan du konkret hjælpe?

2. Hvordan tiltrækker jeg natur- og dyrevelfærsvenlige, økologiske eller bæredygtige producenter og produkter? Kender du nogen, som kender nogen, som kan hjælpe mig?

3. Jeg vil gerne opsøge producenter i nærområderne (Østjylland), dernæst resten af danmark, dernæst tyskland, norge, sverige og finland. Hvorfor? Minimering af ressourceforbrug på transport mv. Ved du noget om kontakt til leverandører - er du selv leverandør - eller kan du formidle kontakten til en leverandør, som kan hjælpe mig videre?

Jeg ønsker som udgangspunkt IKKE, at sælge FØDEVARE men gerne andre forbrugsvare - som ikke er underlagt strenge fødevaremyndigheds krav. Det kan komme på tale, når vi kommer længere i processen.

Ps.: Glemte lige at sige, at jeg har en idé om, at donere mindst 25% af overskuddet til natur- og dyrevelfærsvenlige, økologiske eller bæredygtige initiativer!

Jeg vil èn gang årligt bede brugerne vælge mellem de nominerede projekter. Disse projekter er aldrig helt fastsatte, men kunne godt være sådan noget som dette: https://standfortrees.org/en/ (Så har de næste generationer da i hvert fald et håb om, at kunne trække vejret..)

Kom gerne med uforbeholdne tanker, overvejelser, hjælp og forstand.

Jeg er meget åben - da jeg bare gerne vil have, at forretningen dels bliver god og overskudsgivende - så jeg kan få smidt en MASSE midler efter gode initiativer, og vigtigere af alt at projektet - FÅR LUFT UNDER VINGERNE!

Mange Venlige Håbefulde Iværksætter Hilsner

Jacob Lænsø

Tlf.: 26 14 02 66

Mail: Laensoedesign@mac.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes der er en modsigelse i din vision. Jeg læser det som at hvis man bare køber økologisk kan man forbruge alt hvad man vil.

Først og fremmest tror jeg ikke på at økologi giver svaret på menneskehedens overlevelse. Tværtimod.
Skulle man omlægge hele verdens fødevareproduktion til økologi ville det kræve meget større landbrugsarealer hvilket vil medføre intensiveret afrydning af skove.

Grunden hertil er at økologiske marker ikke giver nær så godt et udbytte som konventionelt dyrkede marker. Ser man på C02 footprint samt brug af pesticider er det heller ikke godt, da en økologisk mark ganske vist forurener mindre pr. hektar, men ser man på udbyttet er billedet et andet.

Et læsværdigt indlæg af Bjørn Lomborg: http://www.b.dk/kommentarer/oekologisk-revolution-vil-draebe-tusinder

Når det er sagt er der helt sikkert et stort marked for økologiske og bæredygtige varer. Men redde menneskeheden kommer det nok ikke til.

Jeg har selv haft en markedsplads i tankerne som skulle formidle fair trade produkter. Dette synes jeg giver meget mere mening i forhold til det medmenneskelige, hvor man sikrer gode arbejdspladser til folk i tredie verdens lande.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Fra  L A E N S O E Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Nicolai

Tusinde tak for din super engagerede feedback - du gør en meget stor positiv forskel:-)

Du fremfører nogle særdeles gode input, som jeg helt klart vil tage med i hele processen.

Og hvor er det beundringsværdigt, at du nævner Fair Trade - da det i den grad giver mening i denne sammenhæng:-)

Tanken/projektet er fortsat nyt, og du har med dit engagement her, været med til at forme det fremtidige setup.

Det kunne være fedt, at involverer endnu flere i denne debat - så jeg får det  bedste mulige afsæt for fremtiden.

Giv endelig denne tråd videre, til en du mener kunne have en mening om dette også.

Det ville jeg være meget taknemmelig over:-)

Mange Venlige Hilsner

Jacob Lænsø

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke fordi jeg vil skyde din idé ned. Men helt firkantet set er der kun et marked for økologi og Fair Trade i Vesten. Vi er de eneste der har råd til at købe disse dyre produkter. Du skal huske på at størstedelen af verden ikke er som os.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 4
Fra  L A E N S O E Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Deltro

FEDT du engagerer dig - hvordan tænker du vi kan få flere lande med?

Kunne vi lave et lille tankeeksperiment, der gør at alle verdens lande kan være medvirkende til mere sund fornuft i alles forbrugsvaner? Rig som mindre bemidlet - så kan alle vel have en holdning til natur, ressourcer og miljø, eller hvad tænker du?

Med venlig opfordring til mere debat:-)

Jacob Lænsø

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)