Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura tvist

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber lidt i kan hjælpe, er ikke 100% sikker på jeg har ret angående en faktura jeg har sendt..

En af mine tidligere kunder har valgt, at skifte til en anden udbyder. I den forbindelse finder den nye udbyder så ud af, at de så ikke selv kan håndtere hele opgaven alene og hyrer derfor en underlevneranddør.
Som så også gaber over for meget, hvorpå den gamle kunde skriver frem og tilbage med en ansat fra underlevneranddøren om at jeg muligvis kan hjælpe dem.
Men gør dem opmærksom på at jeg jo naturligvis skal betales for mit arbejde, at det er dem og ikke den tidligere kunde som skal betale for det.

Jeg har ikke selv den indledende kontakt, da jeg er på ferie syd på så vil af gode grunde ikke har deres kontakt oplysninger eller kender til deres problem på dette tidspunkt. Underlevneranddørens ansat acceptere dette og den tidligere kunde udlevere mine oplysninger, hvorefter den tidligere kunde kontakter mig om deres problem mm.

Jeg får efterfølgende en mail fra underlevneranddøren omkring de problemer de har, som hurtigt viser jeg skyldes manglende viden men hjælper dem grundet min tidligere kunde.
På et tidspunkt runder jeg de 15 timer og gør opmærksom på at der naturligvis kommer en regning på dette, efterfølgende vil underlevneranddørens ansat have mig til at lave mere for dem hvilket jeg gør...

Nu nægter de så at betale regningen, for hans chef mener ikke der er indgået en aftale..
Kunden vil bevidne af denne havde gjort opmærksom på, at de selv måtte betale for min tid...

Har jeg jokket i den og har arbejdet gratis, eller har jeg ret i at der er en aftale.?

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Sikke noget. Du har ret af to årsager. For det første ved enhver, at ingen arbejder gratis - men har du kun "moralsk" ret. For det andet har du ret, hvis din kunde har gjort dem opmærksom på det, som du også skriver.

Jeg synes, at du i første omgang skal ringe til denne chef (hvis du ikke har gjort det allerede) og gøre opmærksom på det igen, og at kunden vil bevidne det. Du kan eventuelt spørge, om han vil se det, før I går videre.

Jeg synes, at du skal sende kunden en mail om dette og bede ham  bekræfte det. Herefter sender du den til chefen og beder ham betale og meddele, at ellers går det direkte til inkasso, så du ikke skal bruge for meget tid på det.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)