Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man starte en forening således og efter lukke den ned?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 16
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg og nogle venner elsker god dansk mad, cigarrygning og at nyde kulturen. Vi tænker derfor at starte en forening op og få et kommunalt tilskud til at dyrke vores foretagende. Men lad os nu antage, at efter 1 års tid beslutter vi at lukke foreningen ned, fordi vi ønsker at lave det om til en forretning i stedet. F.eks. et ApS eller interessent selskab. Er det muligt/lovligt - og det tænkes at ske på selvsamme adresse som foreningen holdt til. 

Tak på forhånd 

//Morten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - men problemet ligger nok mere i at få vedtægter for foreningen som giver anledning til kommunalt tilskud - åben forening naturligvis - men det er ikke sådan bare lige til at få tilskud til alle foreninger. 

Så længe der ikke er et element af - glæde sig selv, bestyrelsen og nogle få - men en helt åben forening efter klare vedtægter der intet forretningselement og personlig indtjening/interesse har - så kan I lave vedtægter og forening - og der er næppe noget til hinder for at I samme sted kan lave en forretning ud af det - men foreningen må givet ikke tangere at være opstart af forretningen, så du bevæger dig givet ud i noget uden egentlig facitliste og skal sørge for god rådgivning. Jeg tror, med jeres formål, jeg ville holde det helt privat indtil jeg stiftede selskab eller I/S

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Selvfølgelig kan I stifte en forening og lukke den igen.

I vil formentlig ikke kunne opnå kommunalt tilskud, hvis jeres vedtægter åbner mulighed for, at foreningens midler ved lukning kan bruges privatøkonomisk - herunder til at stifte en virksomhed

Jeg tror, I er bedre tjent med at finde ud af, om I vil have en hyggelig forening eller en veldrevet virksomhed.

Og så har jeg lidt svært ved at se, hvorfor skatteyderne skal betale for jeres mad og cigarer, men den modvind skal I nok opdage, når I begynder at søge tilskud.

VH Hans

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)