Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig ved siden af arbejde

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle
Håber det er postet det rigtige sted.

Hvis man arbejder med IT som selvstændig og bliver ansat indenfor IT. Har man så pligt til at oplyse arbejdsgiver om man har CVR nummer?

Vh
Jvjensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du lønmodtager ansat og har afleveret CPR så vil det afhænge af hvad aftalen siger. Den kunne sige, at du forventes at anvende din arbejdskraft på arbejdet eller på anden vis gøre, at det er ret klart du ikke må drive fuldtidsvirksomhed ved siden af. Det er også klart, at du ikke må udnytte evt viden du fra på arbejdet selv, eller tage arbejdsgiver kunder ind som dine egne - det ville stride mod loyalitetsforpligtelser.

Mit råd ville være åbne kort, så arbejdsgiver ikke pludseligt føler sig snydt og måske mistænker fej konkurrence - men det er ikke som sådan et krav, så længe du følger alle normale spilleregler og aftaler

I alle fald: 

man har pligt til enten at oplyse CPR - hvor arbejdsgiver så indberetter honorar som bidragspligtig B indkomst - eller CPR hvis man bliver helt almindelig lønmodtager ansat - og har man CVR så skal CVR nr fremgå af den regning man sender - Enten CVR eller CPR - helt afhængigt af typen af arbejdet - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar John
Regner også med at spille med åbne kort og så tage den derfra.
Mange større virksomheder har vel også punkter omkring det i kontrakten. Der er nok ikke nogen der forbyder de ansatte at lave ting ved siden af arbejdet.
Nu er it jo et kæmpe område

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ansat på et digital bureau, og laver lidt af de samme ting både på mit "almindelige" arbejde, og min egen virksomhed. På mit almindelig arbejde, har vi næsten kun store virksomheder som kunder, hvor jeg i min egen virksomhed arbejder med mindre virksomheder. Her har vi blot en aftale om, at hvis jeg har en kunde der er stor nok til at være kunde på mit rigtige arbejde, bør den være det, og ellers har jeg lov til at arbejde med alle de små kunder jeg vil, i min egen virksomhed. Tænker der er flere der har samme aftale som mig. :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker umiddelbart også folk som udgangspunkt er til at snakke med...
Der er forskel på at sidde én mand og spytte nogle små apps ud man selv "opfinder", og så et firma med 80 ansatte der omsætter for millioner hvert år

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)