Jeg har startet et webbureau og jeg er i tvivl om hvordan jeg administrerer mine kunders mails. Lad os sige at min kunde er skiftet fra Host 1 til min virksomhed, og min kunde havde mailløsning Office 365 hos Host 1. Min kunde vil fortsat gerne have mailløsning Office 365. Ved I hvordan jeg skal gøre det?
Der er flere ting du skal have styr på ved deres 365 løsning.
Betaler de selv eller står deres nuværende host for det, hvis det er deres nuværende skal du have løst det så de ikke lukker deres konto der.
Det er ret vigtigt for at deres konto ikke lukkes.
Dernæst skal du have læst lidt op på DNS eller have nogen som har styr på DNS til at hjælpe dig, for en 365 løsning er IKKE kun en mx record, der ligger flere dns records som skal være korrekt opsat for at det hele virker.
Så når du redelegere/flytter deres domæne til din host skal du have opsat dns så det stemmer over ens med den nuværende opsætning så deres 365 fortsætter med at virke efter skiftet.
Sørger du ikke for det, bliver det hurtigt noget rod.