Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en netavis a la Dagens.dk?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 05:29
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsKnudsen:

Hej Amino,

Jeg går med en lille drøm om, at kunne lancere en netavis a la Dagens.dk og (på nogle punkter) også EB.dk. Jeg er udmærket klar over, at jeg sagtens kan starte med en WP-hjemmeside og udvikle et flot design hertil - det er ikke dét, der er problemet.

Hvad jeg derimod er i tvivl om er, hvordan jeg kan gribe indholdet an. Kan jeg sagtens omskrive nyheder fra f.eks. EB.dk, Dagens.dk og diverse øvrige medier (både danske og internationale) eller hvordan griber jeg det an?

Jeg håber, at jeg kan få svar på dette herinde :-)

Altså jeg kommer straks til at tænke på det klassiske gode iværksætterråd, nemlig først prøv at arbejd med den iværksætter-ide man har. Her i dit tilfælde ville erfaring på en arbejdsplads som politikens hus eller andre dagblade være alpha omega. 

Du skal jo starte helt fra nul, og kender intet til rutiner, arbejdsgange, økonomi, jura og lovgivning, osv. 

Og det er klart det største problem for iværksættere, nemlig at man satser på noget man ikke har erfaring med, og har høj risiko for at tabe penge og bruge endeløse mange timer på noget der ikke er rentabelt. 

Du skal jo sætte det hele op, få det til at køre, og investere en masse penge i det. 

Tænk bare hvor mange ressourcer Ekstra Bladet bruger på alt fra selve hjemmeside-delen, til sikkerhed, til journalister, osv. 

Det der højst sandsynligt kommer til at ske er at du bruger en masse penge og ender op med noget der giver underskud, sådan som rigtigt meget andet på nettet gør. 

Fordi vi har ALLE en drøm og håb om at tjene mange penge, og være succesfulde. 

Men det er bedst hvis man har oddsne med sig. 

Drømmene fejler intet, men det er jo penge i sidste ende og tid du risikerer. 

MEN man får også erfaring, og for mange er det uvurderlig erfaring også den dårlige af slagsen. 

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er EB.DK jo et kæmpeforetagende!

Jeg vil henvise til Denkorteavis  http://denkorteavis.dk/ som du måske kan hente inspiration af, for der er jo også kun 24 timer i døgnet, og hvis din avis skal have nogen læsere, skal der ske jævnlige opdateringer. 

Jeg ved at Den korte Avis drives af et ægtepar samt - ser det ud som - et par løst tilknyttede skribenter. De får mange nyheder fra Ritzau, ser det ud som..., - og så har de deres EGNE historier, som ikke er direkte nyheder men mere kommentarstof, - jeg synes de er et godt forbillede for hvor langt en lille "privat" avis kan nå. 

Desuden skal du have et fokus som er unikt for din avis. Den korte avis har fokus på konsekvenserne af masseindvandringen fra mellemøsten - man ser dem ofte skrive om terror, voldtægt, no-go zoner, tæv til bøsser osv. dvs DU skal i DIN avis have et fokus også, - og det kan være alt mellem himmel og jord, f.eks. kunne det være dit lokalområde/region- det kunne være unge mennesker, uddannelse, naturen osv. 

Men som sagt, hvis ikke du kan tilbyde læseren noget som de ikke kan finde i EB.dk, hvorfor skulle de så læse DIN lille avis? For endnu en gang at vende tilbage til Den korte avis, så er deres udgangspunkt at mange føler at de store aviser som EB, Politiken, DR.dk er politisk korrekt og skjuler den grimme bagside bag indvandringen - på samme måde skal din avis tilbyde noget som dine læsere mener de IKKE finder i de nuværende aviser. 

Et andet eks er fra Nordjylland. Thisted Dagblad blev for nogle år siden opkøbt af Nordjyske.dk med base i Aalborg(har opkøbt alle lokalaviser)  -konsekvensen er at dækningen af Thisted+opland er blevet ringe (ca. 50.000 indbyggere) - f.eks. hvis der sker en færdselsulykke på vejen, står der mere om det i eb.dk end i nordjyske.dk - her ville det være oplagt at lave en webavis som dækker lokalområdet med det som læserne reelt er nysgerrige omkring. 

Held og lykke med dit projekt - det bliver spændende! 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

musico er inde på rigtig mange ting, som du skal være opmærksom på. Hvis du vil noget som medie i Danmark skal du skille dig ud fra de andre mastodonter. Der er nogle få virksomheder her i landet, som ejer lagt de fleste medier, og det er dem du skal kæmpe imod.

Noget helt andet er, at medierne har svært ved at tjene penge. Har du tænkt over det, og evt. hvordan du selv vil tjene penge nok?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

musico:
Men som sagt, hvis ikke du kan tilbyde læseren noget som de ikke kan finde i EB.dk, hvorfor skulle de så læse DIN lille avis? For endnu en gang at vende tilbage til Den korte avis, så er deres udgangspunkt at mange føler at de store aviser som EB, Politiken, DR.dk er politisk korrekt og skjuler den grimme bagside bag indvandringen - på samme måde skal din avis tilbyde noget som dine læsere mener de IKKE finder i de nuværende aviser. 

100 % enig med musico. Og det gælder ikke bare en ny avis, men iværksætteri i al almindelighed. Spørg dig selv:

Er dit produkt (din ydelse)
- Nyt?
- Hurtigere?
- Bedre?
- Billigere?

... end det, der allerede er på markedet?
Kan man ikke sige ja til mindst ét - gerne flere - af punkterne, bør man i min optik slet ikke starte som selvstændig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsKnudsen:

Hvad jeg derimod er i tvivl om er, hvordan jeg kan gribe indholdet an. Kan jeg sagtens omskrive nyheder fra f.eks. EB.dk, Dagens.dk og diverse øvrige medier (både danske og internationale) eller hvordan griber jeg det an?

Ja du må godt OMSKRIVE nyhederne eller artiklerne, dog er der en praksis mellem medierne, at de henviser til original artiklen med et link. Oftest på denne måde "JP skriver idag at..." eller "Jævnfør JP idag...".

Spørgsmålet er mere, om der er plads til flere medier med denne type nyheder, nu hvor Facebook begynder at modarbejde clickbait artikler...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 18. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

I skal alle have stor tak for, at I har givet jer tid til at give mig svar og feedback - det sætter jeg stor pris på.

Der er rigtig mange vigtige pointer i jeres posts, så jeg har fået en masse stof til eftertænkning. Jeg går stadig med en helt særlig drøm om, at lancere et sådant medie, så det er bestemt noget, jeg fortsat kommer til at arbejde videre med :-)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)