Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Jeg har startet en Enkeltmandsvirksomhed,
Og jeg håber der er nogen som vil fortælle mig hvad jeg skal huske.

Jeg ved jeg skal
1 lave momsregnskab
2 betale skat

Men hva mere skal jeg ?

Hjælp modtages med kyshånd ,
I må meget gerne skære det ud i pap
Da jeg intet aner om regnskab og virksomhed :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1 moms ja - kvartaltsvis i starten - og det skal du bruge et regnskabsprogram til - f.eks. www.dinero.dk  . Dermed får du også let ved 2 - skat - idet du jo skal betale skat af dit overskud, som regnskabsprogrammet vil vise

Du bør bede skat om udvidet forskudsopgørelse og udvidet selvangivelse - og gerne udfylde forskud med det beløb du forventer i overskud for 2016

Du kan læse en masse i min e-bog Personlig virksomhed som i dette link - hvor du kan se indholdsfortegnelse - inden evt køb for 55 kr. Den er netop for nystartede, med skat, moms, regnskab, og alt muligt andet nyttigt, både som letlæst i et godt huk, og siden som opslagsværk. Den burde kunne få dig fint igennem alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Aug 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Stouby Bogholderiet ApS Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke din virksomhedstype. Men sådan lige det normale: Tjekke at du er dækket af forsikringer i dit virke, overveje om du skal have et sep. tlf. nr. kun til din private kontakter, søge at sikre dig korrekt it fra starten (bogføringsprogram/backup osv), hjemmeside og åbningtider/kontakttider.

Jeg vil anbefale dig også at tænke på disse lidt mindre væsentlige ting inden du registrere virksomheden. Fluks du taster oplysningerne ind til ERST så henter alle mulige og umulige søgemaskiner disse data, og så er det en fordel at det er virksomhedens fremtidige telefonnummer, mailadresse mv. der fremgår - så skal du heller ikke bøvle med at ændre det senere.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)