Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge logo fra nettet på kasket.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Dette har i teorien ikke noget med en virksomhed at gøre og dog.

jeg har et lille copyrightproblem, som er således:

Jeg skal til at lave EN kasket, med et logo fra et sportshold. Logoet er der nok copyright på, men jeg mener at jeg har læst et sted, at man godt må gemme billeder til eget forbrug. Men kasketten skal jeg jo også have på udenfor.

En jeg kender, mener så at man ikke må, og man kan få bøde for det. Hvad skal jeg gøre? Det skal lige siges at logoet bliver broderet så det ikke er direkte trykt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Simpelt. Du må som udgangspunkt ikke benytte et logo, uanset formål, uden tilladelse fra ejeren af dette.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 06:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian har ret.
Du må ikke. Du bryder ophavsretten / copyright ved at lave logoet på kasketten uden at have fået tilladelse til det fra ejeren af logoet.

Endnu værre er det så, hvis du ikke selv har tænkt dig at brodere logoet, men sender det til en virksomhed som broderer det på kasketten for dig.
De bryder også copyrighten, men i en noget "dyrere" udgave, da de så tager penge for at brodere logoet for dig og derved endda tjener penge på at bryde copyrighten :-(

Lige den del er der en del virksomheder inden for min branche (tryk og skilte) som ikke er helt klar over (eller ligeglade med). De laver gladeligt en Anders And som står og pisser på et Mercedes logo eller lignende som klistermærke eller plakat, bare det er et motiv kunden selv kommer med. De tror så at de er helt skadesfri, når motivet er et kunden er kommet med - også selvom at de godt kan se at det nok ikke er noget kunden har fået lov til at bruge. Men det er ikke tilfældet og når der først er blandet en virksomhed ind i det, som tjener penge på det, så begynder det at blive rigtig dyrt hvis der kommer et erstatningskrav.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)