Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af computer i E-conomic

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg søger lidt hjælp, gerne fra én med kendskab til E-conomic brugerfladen.

Hvis jeg har købt en computer til over kr. 12.800 ex. moms, har jeg læst at den skal afskrives over en årrække.

Hvor i E-conomic opretter jeg denne afskrivning, evt. med en så kort afskrivning som mulig.

Gerne en lille step-by-step guide, så jeg finder det rigtige sted hen i brugerfladen. :-)

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke mulighed for at e-conomic har en support chat eller mail som kan hjælpe dig

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Såfremt at levetiden er under tre år, kan du straksafskrive det.


Jeg går ud fra at du har aktiveret din computer, altså at den allerede står som tilgang under anlægsaktiver.
Ellers er dét det første du skal gøre. Hvis den står under driften skal den flyttes til 5232 Edb-anlæg, årets tilgang (hedder den hos mig i economic). Saldoen der skal stå her er uden moms.

Når du har aktiveret den, skal du til afskrivningerne. Det kommer an på hvad du har skrevet i anvendt regnskabspraksis om hvordan du afskriver den.

Afskrivninger bogføres på 5237 Edb-anlæg, årets afskrivninger i kredit, og debet 3950 Afskrivning, edb.

Gav det mening? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Såfremt at levetiden er under tre år, kan du straksafskrive det.
det ville jeg ikke bruge på computer - så kunne man hævde alt IT havde levetid under 3 år. Jeg ville køre efter 12.900 kr grænse for straksafskrivning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det ville jeg ikke bruge på computer - så kunne man hævde alt IT havde levetid under 3 år. Jeg ville køre efter 12.900 kr grænse for straksafskrivning

Det skal man ikke være bleg for at gøre. Det kræver så også at man kan sandsynliggøre dette. Eksempelvis ved at man historisk har slidt sin computer op på under 3 år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
det ville jeg ikke bruge på computer - så kunne man hævde alt IT havde levetid under 3 år. Jeg ville køre efter 12.900 kr grænse for straksafskrivning

Det skal man ikke være bleg for at gøre. Det kræver så også at man kan sandsynliggøre dette. Eksempelvis ved at man historisk har slidt sin computer op på under 3 år.

det håber jeg ikke alt for mange kan med computer til over 12.900 men jo - kan man historisk vise de smides ud/destrueres inden 3 år så ja. Jeg ville bare slet ikke udgå fra det som udgangspunkt for at få fremskrevet en afskrivning lidt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)