Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af dagens salg ved enkeltvise SWIPP-posteringer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg er blevet usikker på, hvordan jeg skal bogføre mit dagens salg ift. SWIPP-betalinger.

Sagen er den, at jeg er kommet til sætte min hoved-erhvervsbankkonto til at modtage SWIPP-indbetalinger i stedet for at benytte mig af e separat SWIPP-bankkonto. Jeg har altså en masse enkeltvise SWIPP-posteringer, som jeg skal bogføre. Nu er mit spørgsmål, om jeg godt kan bogføre disse samlet som "dagens salg - SWIPP" (altså alle posteringer fra samme dag), eller om jeg virkelig er nødt til at bogføre hver eneste postering for sig selv?

Det ville være noget nemmere, hvis jeg kunne gøre det første, da den anden løsning kommer til at tage meget lang tid.. :/

På forhånd tak for hjælpen!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du kan godtgøre over Skat, at du har styr på det, kan du snildt bogføre det hele i én postering. Det er ret fornuftigt, at du gør det pr. dag. Det gør det også nemmere at afstemme. Alternativt kan du importere dataene fra banken, påført kontonr. for salg. Jeg har tilfældigvis et program til at hjælpe med dette :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

JanneT:
Jeg har altså en masse enkeltvise SWIPP-posteringer, som jeg skal bogføre. Nu er mit spørgsmål, om jeg godt kan bogføre disse samlet som "dagens salg - SWIPP" (altså alle posteringer fra samme dag), eller om jeg virkelig er nødt til at bogføre hver eneste postering for sig selv?
det kan du sagtens - Du kan ikke bogføre som sådan efter selve swipp posten men skal jo have dine egne fakturaer til kunderne - og så må du godt bogføre i et huk - faktura 1+3+6+99 osv så du altid kan finde de bilag som bogføringen dækker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt, tusind tak for hjælpen I to! :)

Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige bemærket, at nogle af SWIPP-posteringerne først går ind på bankkontoen dagen efter salget. Er det et problem (skal jeg så bogføre disse som et nyt "dagens salg" den efterfølgende dag?), eller kan jeg stadig godt bogføre det hele under ét bilag og for den dag, jeg faktisk solgte varen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

dag fra eller til betyder ikke noget med mindre det betyder ny momsperiode eller regnskabsår - men du skal jo meget gerne have andet end bankkonto at bogføre efter, så som kassebon eller ´faktura for hvert salg - men hvis det så betyder du får en ekstra post ved at skulle bogføre fra tilgodehavender swipp .- til indkommet på swipp, så kan du bare vente, så længe det ikke går over nyt år eller momsperiode

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)