Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nævnt med falske rabatter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har netop lige siddet og søgt på egen shop på google og er kommet forbi flere såkaldte rabatsider, hvor min shop er nævnt med rabatter der på ingen måde passer. Man kan selvfølgelig ik se kontaktoplysninger på de bag siderne og koderne og rabatterne passer ikke. Har svært ved at se hvad de sider får ud af at henvise til andre sider med ugyldige koder eller rabatter. Andre der har oplevet det?

 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 04:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rimelig simpelt:

Der er tonsvis af mennesker som søger på webshopnavn + rabat/rabatkode/discount/kuponkode etc. før de vil købe et givet produkt. Det gør de naturligvis i håbet om at finde en fungerende rabatkode som kan give en lavere pris.

Det udnytter rabatkodesiderne ved at oprette (typisk autogenererede) sider som omtaler enhver eksisterende webshop sammen med ordene "kuponkode", "rabatkode" etc. Uanset om der findes rabatkoder for den pågældende shop eller ej.

Når de søgende så er havnet på siden, tjener de enten penge ved at være afilliates for de pågældende butikker, eller ved at have nogle aggressive Adsense reklameblokke på siden.

Smart nok, hvis man er ligeglad med at man bedrager brugerne og spilder deres tid Smile.

Der er næppe tvivl om at det er i strid med god markedsføringsskik, så på et tidspunkt er der nok nogen som bliver knaldet for det, men der er nok en praksis som er kommet for at blive.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår mig ærlig talt ikke på den verden, eller den indstilling, at vildrede brugere på den måde, men fred være med det, det er blot voldsomt irriterende hvis en kunde kontakter os, på baggrund af en falsk rabatkode, men så må vi tage den derfra.

Tak for din feedback på min undren :)

 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har rapporteret flere sider, som kombinerer selvopfundne rabatkoder med Adsense, til Google. Desværre har Google ikke udelukket dem som Adsense medie.

De sider som jeg har rapporteret er alle .com domæner med anonym ejer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)