Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjålet webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Her i går aftes opdagede jeg noget sjovt. Jeg søgte på min egen virksomheds navn på Google og gik igennem siderne for sjovt for at se hvad der kom frem. Her bliver jeg overrasket. En side FULSTÆNDIG identisk med min, dog med ændret tekst og grafik som logo osv, men med fuldstændig samme farver, grafisk look osv. De havde bare glemt at slette en tekst hvor navnet på min virksomhed tilfældigvis stod i ;-)

Jeg har fået lavet hele hjemmesiden af flere forskellige grafikere som alle har hjulpet mig med at gennemføre det designlook og varemærke til webshoppen som jeg ønskede. Jeg finder så ud af at den hjemmeside som har tyvstjålet mit site, har hyret en grafiker til at lave deres side. Sjovt nok tilbød selv samme mand mig, for et par uger siden at lave noget “gratis” på min side som jeg manglede. Han fik adgang til min side, men opdagede “desværre” at han ikke kunne udføre opgaven alligevel. Hmm…
Mon ikke han lige har været inde og downloade mine designfiler til shoppen så han har kunnet bruge det til en anden god gang? Det er i hvert fald min tanke.
Manden har i hvert fald nu tilføjet den tyvsjålne side til sit portfolio og udgiver sig for at han har lavet webshop designet på hele møget. Kan også se hvornår han har logget ind på min side, med sit “medarbejder login” og han har været inde og snuse mere end nødvendigt. Det er nok sidste gang jeg tager imod “gratis” arbejde.

Nu er mit spørgsmål. Hvad kan jeg gøre? Kan man tage fat i en advokat? Er det mig eller de forskellige grafikere som har en sag her? Det rører jo nødvendigvis ikke min forretning, men er især frustreret over måden det er foregået på. Der er meget tydelige tegn på at han han har tyvstjålet mit custom webshop design + han har glemt at slette navnet på min butik flere steder.

Jeg vil meget gerne have hjælp fra en som er 100% sikker på hvad man kan gøre. Jeg kunne selvfølgelig også bare skrive til ham og evt. vedhæfte en faktura, men vil gerne vide om det er det rigtige at gøre her?

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tag en snak med http://not-allowed.dk , som efterhånden har en hel del erfaring med ophavsretskrænkelser.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem ejer siden? Har du tjekket det? Det lyder nemlig som den nye metode, som de kinesiske svindlere benytter...

Min shop Customfit.eu har været udsat for det samme her i sommeren, der har Google hjulpet med at fjerne krænkerne fra deres index, hvilket har minimeret skaderne meget...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde fluks sat en advokat på, og så fået ham stoppet hvis det viser sig han har gjort som beskrevet.

Jeg har selv adskillige gange oplevet tilsvarende, både med kopiering og bagdøre når folk har skulle lave noget... og det er altså folk med CVR nummer og faktura på opgaven som gør det.

Åbenbart meget udbredt her i Danmark at man gør sådan.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Tag en snak med http://not-allowed.dk , som efterhånden har en hel del erfaring med ophavsretskrænkelser.

Tak for henvisningen :) Du skal være velkommen til at sende en mail :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)