Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med skilsmisse og firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis man ejer et firma bliver gift og så skilt. Skal konen så osse have halvdelen af firmaet ???? 

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre i har en ægtepagt, så vil virksomheder, både personlige og kapitalselskaber indgå i jeres formuefælleskab. 

Ved en bodeling skal i hver især opgøre jeres bodel, altså aktiver fratrukkrt passiver. Herefter skal i have halvdelen af den andens overskud. Gæld deles ikke. 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamesjameson:

hvis man ejer et firma bliver gift og så skilt. Skal konen så osse have halvdelen af firmaet ???? 

Hej James.

Ofte er konen ikke interesseret i firmaet, og derfor køber mange konen ud for et beløb i stedet :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange overvejelser i det. Det er korrekt at den dels hvis ikke der er særeje altalt

Det kunne så lyde ideelt, men det er ikke sikkert det er det. Måske ægtefællen ikke synes det er sjovt man knokler i firmaet så man dårligt kan tage del i børnepasningen osv - når man samtidigt sidder fast på værdien?

Måske er det ægtefællen som i en vis periode skal forsørge hele familien med sin løn - mens man ikke kan hæve noget og bare "puger" sammen i firmaet - ikke altid befordrende for ægtefællens syn på virksomhed

Hvis man falder ned med en sporvogn eller bliver kørt over af et fly - og børnene er 2 og 4 år, så kommer virksomheden i overformynderiet uden om ægtefællen i rigtigt mange år, inden børnene arver den

Selvklart er der fordele ved ægtepagt også - men personligt har jeg aldrig været så vild med det. Jeg synes det var lækkert min kone havde et vist kærlighedsforhold til min virksomhed også (har så også nu været lykkelig med den samme i 44 år - så jeg er nok ikke helt upartisk)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)