Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig betaler! what to do?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jun 16
Indlæg ialt: 31
Fra  Frontshop IVS Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg står desværre i en træls situation, hvor en af mine kunder fik lov til at afbetale på en faktura! Problemet er at vi ikke har lavet en kontrakt, men derimod bare en faktura hvor rest beløbet så står oplyst på fakturaen! Hvordan skal jeg forholde mig til sådan en situation da vi ikke har lavet en lånekontrakt eller lignende. 

Jeg håber i kan hjælpe

Mvh

Salg af elektronik - Frontshop // Webdesign - Frontsites.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathis Bach Østergaard:

Hej Amino!

Jeg står desværre i en træls situation, hvor en af mine kunder fik lov til at afbetale på en faktura! Problemet er at vi ikke har lavet en kontrakt, men derimod bare en faktura hvor rest beløbet så står oplyst på fakturaen! Hvordan skal jeg forholde mig til sådan en situation da vi ikke har lavet en lånekontrakt eller lignende. 

Jeg håber i kan hjælpe

Mvh

Der er vel stadig nogle betalingsbetingelser på fakturaen? Så hvis din debitor ikke overholder afdragsordningen som i har aftalt, så må der jo på ganske normal vis igangsættes en rykkerprocedure. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jun 16
Indlæg ialt: 31
Fra  Frontshop IVS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lagt et link på fakturaen hvor der står at man accepterer vores handelsbetingelser ved betaling af fakturaen og da han tidligere har betalt en faktura tænker at vores handelsbetingelser burde være gældende. Jeg har allerede sendt 1 rykker som skal betales senest idag! Skal jeg bare blive ved med at sende rykkere, tage kontakt til RKI eller fogederetten? 

Salg af elektronik - Frontshop // Webdesign - Frontsites.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathis Bach Østergaard:

Jeg har lagt et link på fakturaen hvor der står at man accepterer vores handelsbetingelser ved betaling af fakturaen og da han tidligere har betalt en faktura tænker at vores handelsbetingelser burde være gældende. 

Handelsbetingelser er lidt ligegyldige i denne sammenhæng.

 

Jeg ved ikke om betalingsbetingelser i rent lovgivningsmæssig forstand skal fremgå af en faktura, men i mine øjne er det meget uprofessionelt ikke at have dem der! En kunde skal ikke til at gennemgå 45 siders handelsbetingelser for en at finde forfaldsdatoer (just my opinion!)

 

Så tilbage til den konkrete sag, står betalingsbetingelser på fakturaen din debitor har fået? hvis ikke, hvordan har i så aftalt betalingelserne for afdragsordningen(skriftlig eller mundtlig)?

Mathis Bach Østergaard:

Jeg har allerede sendt 1 rykker som skal betales senest idag! Skal jeg bare blive ved med at sende rykkere, tage kontakt til RKI eller fogederetten? 

For at kunne gå videre med rykkerproceduren skal debitoren som udgangspunkt varsles om forestående inkasso hvis han ikke betaler. Så hvis ikke det stod på din første rykker, skal det fremgå af rykker 2 eller 3.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathis Bach Østergaard:
Jeg har allerede sendt 1 rykker som skal betales senest idag! Skal jeg bare blive ved med at sende rykkere, tage kontakt til RKI eller fogederetten? 
du kan ikke kontakte RKI på andet vis, end han får dom fra retten først. Du skal derfor køre en inkassosag først ja og tage den derfra - hvis ikke han betaler. Det virker jo ikke til at han har bestridt beløbet, så en inkasso sag burde være lige til

Du skal inden gøre ham opmærksom på, at den nu, uden yderligere varsel, overgår til retslig inkasso med de dermed forbundne ekstra omkostninger for ham. Det kan nogen gange udløse betaling i sig selv

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hiv fat I Debito.dk

De har hjulpet mig med dårlige betalere og har ok styr på hvordan det foregår.

Alt held herfra,
Jeppe

Vi laver video, der skaber værdi for DIN virksomhed.
Rahbek Media

Fra Hornslet
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathis,

For mit vedkommende plejer det at virke rigtig fint at indgå en dialog med kunden, for at finde ud af, hvad der gør de ikke har betalt.

Tit er det fordi mailen med faktura er overset - sendt til forkert adresse - forglemmelse etc.

Hvis de ikke mener de skal betale, kan du jo igangsætte din sædvanlige procedure.

Dejlig weekend.

Tilmeldt 11. Aug 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at jeg skal gøre mig til fagmand på området, vil jeg da mene, at det er debitor, som er dårligt stillet, hvis I ikke har lavet nogen skriftlig aftale om afdragsbetaling. Har han ikke overholdt aftalen, må det vel være fakturaen med hele restbeløbet, som gælder og som du kan rykke for.

Du kan starte med at erindre kunden. Bliver der ikke betalt indenfor den angivende frist, kan du så rykke. Betales der stadig ikke, sender du endnu en rykker med inkassovarsel og konsekvensen heraf. Som jeg læser det, har kunnen allerede betalt noget af beløbet, og har på den måde anerkendt gælden.

Jeg ville dog prøve at kontakte kunden telefonisk først, blot for venligt at erindre om gælden. Det kan nogen gange sætte skub i tingene.  

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ErKi Data ApS rykkerportalen ApS Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathis, 

Du er velkommen til at oprette dig på Rykkerportalen og lade os tage sagen.

Det koster dig kun 0,5% af fakturabeløbet, hvis vi får inddrevet den (no-cure-no-pay).

Der er ikke noget abonnement, og vi samarbejder med de bedste inkassoadvokater, så sagen kan køres hele vejen, hvis det bliver nødvendigt.

Du er velkommen til at ringe til mig på 27 47 46 08, hvis du vil høre mere.

Med venlig hilsen,

Kim

Rykkerportalen.dk | Markedets mest komplette rykker- og inkassoservice i samarbejde med Dansk KreditorService (no-cure-no-pay uden abonnement)

Fra Hillerød
Tilmeldt 12. Aug 16
Indlæg ialt: 75
Fra  MPD v/Jens Petersen Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er ganske enkel.

1. Såfremt der ikke er noget skriftligt på papir eller mail kan du blot forholde dig til den første faktura/aftale.

2. 3 rykkerskrivelser med 10 dages mellemrum. På den sidste rykkerskrivelse skal det fremgå at du sender den til inkasso efter 10 dage.

3. Erfaringsmæssigt vil jeg altid kontakte kunden, der er i mange tilfælde held med direkte kontakt.

4. Skulle beløbet være under 7500,00 kroner skal du overveje om du vil sende sagen til inkasso/advokat.

5. Der findes flere inkasso bureauer som er dygtige til at inddrive beløbet, men prøv selv først, ring og ring igen, de bliver træt af dine opkald :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)