Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umuligt at oprette erhvervs konto ved danske banker ifm. at være udrejst af Danmark

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Forstår ikke helt hvad problemet er med NemKonto og Erhvervskonto. Jeg ville da bare oprette en konto eller 2 i den bank hvor jeg godt kendt - og så benytte den eller de til hhv Nem og Nets udbetalinger -

Hvad er problemet?
at man ikke må drive selskab uden at der er en nemKonto tilknyttet. Det er den som moms f.eks. går til og alle offentlige sager - og I selskab må man heller ikke bare bruge en personlig konto - da man jo ikke må hæve selskabets penge (som det vil være hvis pengene ikke går ind på konto med det CVR tilknyttet.)

I personlig virksomhed kan man bruge en konto 2 - men stadigt skal CVR nr tilknyttes som nemKonto - hvis banken vil gøre det til en personlig konto.

Man kan givet finde en bank - det forudsætter bare, at den danske deltager er solid nok til at det er noget værd at denne underskriver selvskyldner kaution. Netop med webshop har banken løbende risiko. En shop kan sælge en række ting - få pengene ind - tømme konto til nye køb - eller lønninger/moms - og så returnerer kunder måske varer - Banken skal så sikre den betalende kunde retur betaling - men konto står i 0. Ligeledes trækkes f.eks. moms på kontoen - uden advis og direkte netop fordi det er den lovpligtige nemKonto. Her kan der trækkes måske 200.000 kr - og der stod måske bare 100 kr. Banker er derfor ikke vilde med specielt IVS som måske er med meget lille kapital - desværre. Mod betaling for oprettelse osv kan man dog givet finde en eller anden bank der siger ja - bare der er en person i DK med en vis sikkerhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvordan er det med en NETELLER konto ?

neteller.com

Har en tanke på at den er opstået med formålet at gøre det besværlige lettere og måske nok også mindre synligt at snage i for evt. myndigheder.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror som ikke det har at gøre med Neteller er ly for myndigheder - det er vel i princip som Paypal type - som har helt samme krav på sig som banker, med hvidvasklove som gælder i princip ens i alle sammenlignelige lande  - her med nogle gevaldige kreditkort gebyrer må jeg sige (et sted mellem 2 og 5%) Det kan dog næppe stadigt bruges som den lovpligtig nemKonto i forhold til myndigheder osv - så erhvervskonto problemet er der stadigt som jeg ser det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak john og så kom det på plads omkring Neteller :-)

/ Henrik

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Anders:
Bankerne er ikke interesseret i kundeforholdet når der er udenlandske ejere involveret.

Det samme gælder virk.dk og e&s i forhold til mit indlæg længere oppe.

Så langt i processen er vi "heldigvis" ikke kommet endnu, men tak for advarslen. Vi har ikke dog ikke haft problemer med dem endnu, men vi er også i EU og har ikke noget ejerskifte planlagt. Det er dog interessant at de kan afvise det - for det kunne blive en relevant problemstilling hvis vi fortsat ikke kan få en dansk bankkonto.

Jeg ved ikke om man kunne have været igennem NemKonto-ændringen lettere ved at fjerne den eksisterende, "opsige den" om man vil, og så tilmelde den nye. Så det i stedet for at se ud som en "Vi laver om fordi det kunne vi godt tænke os." bliver en: "Det her er vores nye NemKonto."

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:
Jeg ved ikke om man kunne have været igennem NemKonto-ændringen lettere ved at fjerne den eksisterende, "opsige den" om man vil, og så tilmelde den nye. Så det i stedet for at se ud som en "Vi laver om fordi det kunne vi godt tænke os." bliver en: "Det her er vores nye NemKonto."
svært at sige - jeg ville ikke tro det - for bare det at der skulle tilknyttes et nyt CVR nummer vil få processen igang

I er jo tre - en i DK - Har denne ikke en rigtig god økonomi som kunne være basis for at banken vil tage ham som selvskyldnerkautionist (og i andre må vel så skulle ud i noget med at kautionere via ham - det ville jeg have advokat med ind over) ?

Hvis nej - så er i jo to der bor i andre lande, måske tilmed hvert sit - så har I jo muligheder for at prøve der. Udenlandske banker kan som nævnt sagtens knytte nemKonto til

Vil man stifte IVS - ofte med meget lille kapital - og drive webshop - som ofte giver risiko - og er man så tilmed kun EN dansk ejer og to i udlandet, så tror jeg altid man skal have banken i ed INDEN man stifter, for det kan blive op ad bakke rent ud sagt - hvis ikke I kan finde nogen, der vil kunne give banken en sikkerhed via kaution.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:
Jeg ved ikke om man kunne have været igennem NemKonto-ændringen lettere ved at fjerne den eksisterende, "opsige den" om man vil, og så tilmelde den nye. Så det i stedet for at se ud som en "Vi laver om fordi det kunne vi godt tænke os." bliver en: "Det her er vores nye NemKonto."

Prøvede at "slette" DK (tidligere ejers nemkonto) og oprette den nye udenlandske. Besked retur, som jeg måtte oversætte, i stil med ikke dansk konto og tilbage til tidligere ejers.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)