Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et firma der er gået konkurs, stadig opkræve penge ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skylder et firma omkring 500 kr i fragt, som nu er gået konkurs. Efter deres konkurs har jeg fået en faktura fra dem, som jeg selvfølgelig ikke har problemer med at betale, men af ren og skær nysgerrighed - kan de det ?

Jeg tænker bare, at hvis de skyldte mig penge, ville jeg med temmelig stor sandsynlighed aldrig se de penge igen.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når en virksomhed går konkurs bliver der indsat en kurator. Hans opgave er at afvikle virksomheden og varetage kreditorernes interesse. Det sker bl.a. ved at indkræve alle udeståender, så kort sagt.. ja de godt ☺

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Konkursboet vil forsøge at få penge i kassen så det kan de godt.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Jeg var bare nysgerrige :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 65
Fra  FlyETA.com Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Irriterende og lidt uretfærdigt at det ikke altid virker den anden vej, synes i ikke? :D

- FlyETA.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

se på det som at selskabet i princip har en pengekasse. Den kasse skal jo altid bruges til at betale forpligtelser med. Herunder ligger så også kurator i boet ved en konkurs. Alle forpligtelse der ikke kan betales, fordi kassen er 0 - er der jo ingen til at betale, med mindre ejerne gøres personlig ansvarlige, og det skal der meget til for

Alle der har forpligtelse MOD selskabet - skal betale det penge, skal naturligvis betale den gæld de har, da de jo ikke er konkurs - så konkurs skal og må betyde, at de som skylder boet penge, skal af med dem - og boet skal så betale alle der har penge til gode - ved hjælp af de penge (inkl. kurator) - indtil boets kasse rammer 0

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)