Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rettigheder i forhold til foto/billeder/tekst

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Skal lige høre om der er en herinde der er super skarp i forhold til rettigheder ved brug af foto/billeder/tekst

f.eks.

citater, er der ophavsret på sådanne?

foto/billeder, hvis man bruger en sammensætning af flere billeder og manipulere disse til ens eget værk, er der så fortsat ophavsret i forhold til råmaterialet?

fysiske produkter - lidt i samme stil med ovenstående, hvis jeg tager det billede af et fysisk produkt , og bruger dette billede i en grafisk opsætning, kan man komme til at træde over stregen i forbindelse med rettigheder på det enkelte produkt?

Håber der er nogen der kan gøre mig klogere på dette - på forhånd tak.

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Citater kan jeg ikke svare dig på men den med at tage billeder og klippe sammen til sit eget værk går kun hvis du har fået lov til af opretshavere. Så ka der er ophavsret ift råmaterialet

Det med de fysiske produkter tror jeg kommer lidt an på hvordan altså i hvilken sammenhæng du bruger dem. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:

citater, er der ophavsret på sådanne?

Nej ikke hvis du citerer ophavsmanden :) 

Hvis ikke er det et vurderingsspørgsmål, som afhænger af helheden. Det er derfor umuligt at give et 100% præcist svar...

Bendtsen:

foto/billeder, hvis man bruger en sammensætning af flere billeder og manipulere disse til ens eget værk, er der så fortsat ophavsret i forhold til råmaterialet?

Ja! Du må aldrig redigere eller ændre et originalt værk uden tilladelse, det gør krænkelsen meget dyre!

Bendtsen:

fysiske produkter - lidt i samme stil med ovenstående, hvis jeg tager det billede af et fysisk produkt , og bruger dette billede i en grafisk opsætning, kan man komme til at træde over stregen i forbindelse med rettigheder på det enkelte produkt?

Hvis du ikke selv har taget billedet, har du svaret i spørgsmålet over. Hvis du selv tager billedet, er der ingen ophavsretskrænkelser, men du kan overtræde anden lovgivning herunder varemærker eller markedsføringsloven, men det afhænger af brugen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)