Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatning for slettede Instagram profiler

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Junette Bay:

Cookie - John Hannover:

Forstår heller ikke den med at du ikke har mulig for juridisk bistand som offer for en forbrydelse? Det har du da fuld mulighed for - hvis du ikke bare vil lade politi anklagere tage den, og det kan da være klogt hvis det din virksomhed som er skadet

Jeg har ikke mulighed for selv at betale for juridisk bistand. Jeg har snakket med en advokat, som sagde at det ville koste mere end jeg ville få ud af det. Så min eneste chance for at få lidt af mit tab hjem, er erstatningskravet som politianklageren kan medtage i deres sag.

Så skal du nok være over over over konservativ i den opgørelse, ellers vil de næppe medtage kravet, det er heller ikke sikkert, at de alligevel vil det...

Som tidligere skrevet, bør du indhente tilsagn og udtalelser fra personer med ekspertise indenfor de forskellige områder, det vil kunne understøtte dit krav meget...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Junette

Det juridiske vil jeg ikke berører, eftersom jeg hverken er advokat eller jurist - eller igang til at uddanne mig.

Men jeg må sige, at du sagtens kan opbygge profiler på InstaGram, der har den slags følgere, du nævner. 3.000 og 1.000 er ikke mindblowning numre - det kan du godt få igen! 

Så hvis du ikke har held i retssagen - eller hvad du vælger at gøre - så er det bare op på hesten igen. Du må også have en kundegruppe opbygget, der er større, end den var, da du startede - hvorfor det er nemmere for dig i dag at bygge en følgerskare op på InstaGram hurtigere.

Jeg kan selvfølgelig godt se, det er utrolig træls - specielt at miste de billeder - men du kan sagtens hente det, du har tabt. Det var noget andet, hvis der var nogle profiler med hundredetusindevis af følgere. :-)
Held og lykke.

Tilmeldt 10. Aug 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke expert på dette område så må have mig undskyldt hvis jeg siger noget vrøvl.

Jeg har dog haft berøring med en person der kæmpede imod en udlejer om en for høj husleje over en periode - selv med LO og deres advokater i rykken tog det 1,5 år at vinde en sag mod udlejeren fordi han kunne anke sagen. Da udlejeren blev dømt til at skulle betale et beløb tilbage  plus omkostningerne til sagen nægtede han pure og ville ikke betale. Det medførte at man skulle starte en ny retsag op for at få ham dømt til at skulle betale beløbet. Man skal være af særlig støbning hvis man vælger at kæmpe en sag i flere år.

Personligt ville jeg nok overveje hvor skør din stalker er og selvom man ved man har ret må man nogengange veje op med om det er det arbejdet værd kontra det beløb du eventuelt kan få ud af det. Hvad er risikoen for at du taber sagen selvom du har ret ? Og hvad er risikoen for at vedkommende er så crazy at de ikke vil betale selvom de i dømmes, bare for at trække dig rundt i manegen, kan vedkommende overhoved betale et eventuelt beløb ?  

Hvad har du selv gjort for at give anledning til stalkerens opførsel ? Er vedkommende psykisk ustabil kan man måske forsvare personens handling med din egen behandling af personen ? 

Et alternativ kunne måske være at fokusere på at genskabe det du har mistet ? måske du kunne gå til medierne med en god vinkel på din historie og få noget presse omtale som kunne gøre at du fik en masse nye følgere på dine profiler  !? 

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Upcomers Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Så skal du nok være over over over konservativ i den opgørelse, ellers vil de næppe medtage kravet, det er heller ikke sikkert, at de alligevel vil det...

Som tidligere skrevet, bør du indhente tilsagn og udtalelser fra personer med ekspertise indenfor de forskellige områder, det vil kunne understøtte dit krav meget...

Hvad vil det sige at være over konservativ?

Jeg aner ikke hvor jeg finder den slags ekspertise. Derfor denne tråd. 😉

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Upcomers Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris Moe:

 Hvad er risikoen for at du taber sagen selvom du har ret ? Hvad har du selv gjort for at give anledning til stalkerens opførsel ? Er vedkommende psykisk ustabil kan man måske forsvare personens handling med din egen behandling af personen ?

Det er en strafferetssag og ikke et civilt søgsmål, så det er ikke mig der taber men anklagemyndighed. Dog er der både beviser, vidner og han har indrømmet. 

Jeg har haft ham ansat i skånejob, men måtte afskedige ham. Han er psykisk ustabil pga bipolar lidelse, men man må stadig ikke overtræde loven. Heller ikke selvom jeg havde behandlet ham dårligt. ;-)

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Junette. Det er svært at finde domme på lignende eksempel og jeg tror, at retten er tilbageholdende med at tage stilling til hackingsager af sådan en karakter. (Altså f.eks. i forhold til Nets-skandalen). Ved du, om han overhovedet har midlerne, til at betale et evt erstatningskrav? Fremover bør du muligvis overveje en cyberforsikring? 

Mvh

Vincent

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Junette Bay:

Chris Moe:

 Hvad er risikoen for at du taber sagen selvom du har ret ? Hvad har du selv gjort for at give anledning til stalkerens opførsel ? Er vedkommende psykisk ustabil kan man måske forsvare personens handling med din egen behandling af personen ?

Det er en strafferetssag og ikke et civilt søgsmål, så det er ikke mig der taber men anklagemyndighed. Dog er der både beviser, vidner og han har indrømmet. 

Jeg har haft ham ansat i skånejob, men måtte afskedige ham. Han er psykisk ustabil pga bipolar lidelse, men man må stadig ikke overtræde loven. Heller ikke selvom jeg havde behandlet ham dårligt. ;-)

Det ændre jo lidt på sagen. Ikke at det er ok, det han har gjort, men nærmere at han nok ikke har de store midler at betale med. Dvs du kan sagtens blive tilkendt både 30- eller 50.000 kr, men har han nul kroner, får du alligevel intet... Og han kommer næppe til penge i fremtiden, hvis han er sådan der.

Måske er din energi, kræfter og tanker spildt ved at prøve at få en erstatning ud af dette, de er måske meget bedre brugt på, at du fokuserer på din forretning, inkl at bygge en ny instagram profil op :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Upcomers Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

vjm1101:

Ved du, om han overhovedet har midlerne, til at betale et evt erstatningskrav? Fremover bør du muligvis overveje en cyberforsikring?

Jeg tror ikke han kan betale mere end 50.000 kr. Men han skal jo også betale sagsomkostninger, så jeg ved ikke om forurettede eller anklagemyndighed har førsteret.

Og du kan tro der er mange ting jeg skal gøre anderledes fremadrettet. Det var dyre lærepenge at være så godtroende som jeg har været. 

Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke, at nogen har førsteret. Du får dommerens ord for, at han skylder dig x antal kroner og med den afgørelse går du i fogedretten, som vil forsøge at inddrive den for dig. Der skal han under strafansvar oplyse, om han har aktiver, som du vil kunne foretage udlæg i. Det dog ikke altid effektivt. Sagsomkostningerne samt advokatregningen får han blot tilsendt som ethvert andet krav. 

Hvis du er forsikret, så undersøg om du har en retshjælpsdækning inkluderet. Det vil måske gøre dig tryggere i tilfælde af, at du skal i retten. 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)