Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Central heating via solar heating/panel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I wiil be Writing In english if there pare People connected who only speak English:

I am moving  to a country for some time where there

are a lot of Sun but also cold/very cold in the winter in the evenings/nights

 there are no central heating but el radiators are used but the costs to run those are very expensive.

how Can I construct a "central heating system" via solar panels/generator/pump (what kind?) to radiators or other kind of heating panels etc?

is there anybody out there with a construction  idear or where i might get more informations/help about this?

It will be very much appreciated.

Også gerne på dansk

kind regards Hasse

ortofuturedk@hotmail.com

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv evt at se på det her http://octopus-energi.dk/produktet/

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

En luft/luft varmepumpe kan give dig varme til ca. 25% af prisen på el paneler.

Du kan evt supplere med et solpanel, du kan prøve at søge på youtube efter heatpanel eller solar panel, men de kan jo altså kun give dig varme om dagen mens solen skinner. (de kan altså også købes færdigtbyggede!)

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med vandbaserede solpaneler er at de ikke giver nævneværdig energi når solen ikke er fremme. Jeg bor i Italien under tilsvarende klimaforhold, jeg har et glimrende solvarmeanlæg, som kører i perioden maj til november men herudover er det ikke meget bevendt. Jeg har et varmepumpe luft til luft anlæg og det virker fint og er væsentligt billigere end elradiatorer, men stadigt dyrt i eldrift. Jeg har kapituleret og installeret et centralvarmeanlæg baseret på træpillekedel, her har jeg fundet den hidtil billigste opvarmningsform.

Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg ved dette er en forholdsvis gammel tråd, men jeg har været så heldig at få indlagt jordvarme i min bolig. Jeg tror det er en af de bedste beslutninger jeg har taget. 

Jeg ser virkelig frem til vinteren så jeg kan mærke at det er alle pengene værd. Det er selvfølgelig en dyr engangsbetaling, men jeg ved at det nok skal betale sig i længden. 

Jeg var lidt grøn på området da jeg startede, men jeg fandt en masse god information på nettet

Hvis andre går med planer om at få jordvarme eller andre former for varmepumper, så vil jeg anbefale http://www.greenmatch.dk/opvarmning/varmepumpe, det var meget behjælpeligt for mig. 

Håber det ville kunne hjælpe. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)