Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er verden forandret ?

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange ting kan selvfølgelig forklares ved at vi husker forkert, en af dem som for mig ikke kan forklares er den om Dolly fra James Bond filmen moonraker, hun havde i filmen bøjle på hendes tænder, det har hun ikke mere. Stort set alle husker at hun havde bøjle på tænderne. Flere steder på nettet hvor hendes rolle blir beskrevet står der at hun havde bøjle på.

Richard Kiel reprised the role of Jaws in the 1979 film Moonraker. The film culminated with Jaws changing sides and joining forces with Bond to save the world. It also saw romance blossom between Jaws and Dolly, a small, pig-tailed blonde with braces, comically played by Blanch Ravalec.  http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-29160096

Og denne her:

Dolly

Played by: Blanche Ravalec

Description: In perhaps the strangest love affair in the series, Jaws meets Dolly in Rio after his failed attempt on Bond and Goodhead's lives. The complete opposite of Jaws, Dolly is a short blond girl with pigtails, glasses and braces. It is her influence that leads Jaws to the side of good and she also hears the one line Jaws says in his two movies, "Well, here's to us."

http://www.universalexports.net/Movies/moonraker-cast.shtml

Så vi husker alle sammen forkert inklusiv dem der lavede beskrivelsen af de forskellige personer / roller fra filmen.

Der findes en reklmae med ham der Richard Kiel som spillede den store man Jaws, ham med tænderne, i denne reklame som er for et kredit kort firma, der ser man til slut en dame som ekspedient, man ser hende smile til Richard Kiel, og surprise surprise hun har bøjle på tænderne. Og hvorfor har hun så det, selvfølgelig fordi de vil lave sjov og efterligne den scene fra Moonraker hvor Dolly havde bøjle på tænderne og smiler til Jaws. Her er klippet til reklamen: https://www.youtube.com/watch?v=2BhLAWP7jGA

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Stop nu please. Det samme fænomen findes i Matador og lærer Andersen på balkonen...

http://biblioteksvagten.dk/single_question.asp?quid=150024:c589dcdd-9501-d504-4915-79b2dbca9d81 

Scenen er ALDRIG optaget, bekræftet af filmselskabet, forfatteren osv. Alligevel kan folk huske, at de har set den...

Det betyder vel ikke, at der er flere verdener, men derimod at folks hjerne spiller dem et puds, når noget er fortalt indlevende, og de efter en længere periode, skal huske tilbage på serien...

Nu har jeg for sjov lige set Matrix, faktisk alle filmene. Og jeg syntes også, at der manglede noget/noget var forandret. Men når jeg tænker tilbage, så er det sikkert fordi, at jeg har blandet det sammen med nogle af de mange andre film og bøger, som jeg har læst, siden jeg sidst så filmene for 5 år siden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Stop nu please. Det samme fænomen findes i Matador og lærer Andersen på balkonen...

http://biblioteksvagten.dk/single_question.asp?quid=150024:c589dcdd-9501-d504-4915-79b2dbca9d81 

Scenen er ALDRIG optaget, bekræftet af filmselskabet, forfatteren osv. Alligevel kan folk huske, at de har set den...

Det betyder vel ikke, at der er flere verdener, men derimod at folks hjerne spiller dem et puds, når noget er fortalt indlevende, og de efter en længere periode, skal huske tilbage på serien...

Nu har jeg for sjov lige set Matrix, faktisk alle filmene. Og jeg syntes også, at der manglede noget/noget var forandret. Men når jeg tænker tilbage, så er det sikkert fordi, at jeg har blandet det sammen med nogle af de mange andre film og bøger, som jeg har læst, siden jeg sidst så filmene for 5 år siden...



Som sagt nogen ting kan sikkert forklares med at vi alle husker forkert mens andre ting ikke kan. Synes bare det er interessant at så mange husker forkert om den samme ting. At dem der sad og lavede beskrivelse af de forskellige hovedpersoner bla. hende Dolly, de skriver alle at hun havde bøjle på. Det kan ikke bare fejes væk som at alle bare husker forkert. Folk husker den scene hvor hun smiler med bøjle på tænderne fordi det var komisk at de begge havde noget med deres tænder. Derfor at de også havde lavet sjov med det i den reklame som jeg linkede til. Så alle spor peger på at hun i en anden tidslinje havde bøjle på.

Med hensyn til dit eksempel fra Matador så er det lidt anderledes, som de skriver:
Man hører Misse fortælle det på en så levende måde, at mange mindes at have set eller hørt ham. Det har de ikke!

Med Dolly og hendes manglende bøjle på tænderne har vi ikke på samme måde noget der kan forklare hvorfor vi alle husker forkert.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom-H:
Med Dolly og hendes manglende bøjle på tænderne har vi ikke på samme måde noget der kan forklare hvorfor vi alle husker forkert.

Aha, så alle uoverensstemmelser hvor flertallet "husker" forkert, eller "tror" forkert (uden evidens herfor), der er der så tale om parallele tidslinier/universer ?? (eller hvad du nu vil kalde det).

Der er millioner af tilfælde hvor mennesker tager fejl eller husker forkert - også i flok... Der gik jeg hen og troede at det bare var helt almindelige menneskelige fejltagelser og fejltolkninger. Men i virkeligheden er det bare illuminati?
Faktisk har mennesker aldrig taget fejl enkeltvis eller samstemmende?

Interessant...

Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

GodeToner:

Tom-H:
Med Dolly og hendes manglende bøjle på tænderne har vi ikke på samme måde noget der kan forklare hvorfor vi alle husker forkert.

Aha, så alle uoverensstemmelser hvor flertallet "husker" forkert, eller "tror" forkert (uden evidens herfor), der er der så tale om parallele tidslinier/universer ?? (eller hvad du nu vil kalde det).

Der er millioner af tilfælde hvor mennesker tager fejl eller husker forkert - også i flok... Der gik jeg hen og troede at det bare var helt almindelige menneskelige fejltagelser og fejltolkninger. Men i virkeligheden er det bare illuminati?
Faktisk har mennesker aldrig taget fejl enkeltvis eller samstemmende?

Interessant...

Hvad har dette med illuminati at gøre ? Selvfølgelig har folk taget fejl samstemmende der er ingen der påstår andet, folk prøver bare at hitte ud af hvorfor de husker disse ting forkert. For nogen svarer det til hvis æbler skiftede farve fra rød til blå, så stærkt er der nogen der har det med nogen af de ting som de mener er blevet ændret, flere husker navne og andre ting så stærkt fordi de har en historie der binder sig til det og som gør at de husker det på en bestemt måde, og det er derfor at de er sikre på at det på en eller anden vis er blevet ændret.

Faldt over denne her som jeg synes er helt fin, den taler om dette fænomen og prøver at give forklaring på hvad det kan skyldes.
https://www.youtube.com/watch?v=043qa_98vus

Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 04:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en ny de har opdaget, Monopoly manden har ikke længere nogen Monokol ved hans øje sådan som folk husker det, jeg husker seriøst at han havde det stykke glas ved det ene øje, andre der også husker det?

Sådan her husker jeg ham:

http://cloudho.st/i/3JMBkCOF.png

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Yeps med glas i det ene øje.

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Side 6 ud af 6 (57 indlæg)