Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personoplysninger ifm. webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes jeg modtog en "skæg", eller i hvert fald, anderledes mail:

"Vedr.: Personoplysninger.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

I forbindelse med ordre PBKOXRLKD af 31. juli 2016, 23:30:43 har jeg afgivet mine personoplysninger til MundFrisk.dk.

 

I medfør af lov om behandling af personoplysninger (persondataloven) skal MundFrisk.dk bekræfte, at mine personoplysninger er slettet hos MundFrisk.dk samt at mine personoplysninger ikke er videregivet til anden virksomhed (tredjemand)."

Kunne da godt tænke mig, at vide andres tanker omkring dette.

Som udgangspunkt videregiver vi naturligvis ikke disse oplysninger, men tænker, at man da nok ikke må slette kundeoplysningerne, da de vil kan risikere at skulle bruges ifm. en eventuel revision eller andet?

Hvad tænker du?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tænker ??

som udgangspunkt har du ret til at opbevare faktura oplysninger om kunden i 5år som der kræves at du gemmer dine faktura.

Anvender du ikke cookie popup til kunden ?, her kan du jo henvise til Privatlivspolitik og har brugeren/kunden trykket ok til dette har de jo accepteret brugen på siden.

og som du selv skriver ""Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart""

kan du ikke bare oprettet et link med Privatlivspolitik i din footer og indsæt lovgivnings teksten, det fremgår nemlig ikke tydeligt da jeg surfet lidt rundt på din side hvordan i behandler persondata

Uddrag af persondataloven. "som jeg selv har på min webshop"

I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er det god træning inden den nye persondataforordning (med de meget store bøder) træder i kraft for alvor

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv nævner, så tænker jeg også, at hvis kunden en dag har et problem med sit købte produkt, vil du ikke kunne finde ham i dit system, og evt yde garanti. Jeg ved at kunden har en faktura/kvittering, men den kunne i teorien være falsk. Hvad gør man så ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

gem da kundeoplysninger for altid, det koster ikke noget

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Sørensen:

gem da kundeoplysninger for altid, det koster ikke noget

Hej,

det er jo ikke pointen. Det er kunden, der vil have slettet sine oplysninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian
Som skrevet tidligere indskriv det på din side med privatlivspolitik.
Du er velkommen til at låne fra mig af . Så er du hurtig rundt om det, og kunden kan læse hvad du gør med oplysninger.

Jeg har blandt andet dette indføjet i min tekst.

Iht regnskabsloven beholder vi oplysninger om kundes køb i 5år fra købs dato og herefter slettes de.

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)