Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En million omsætning i webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Webshops, der har en million i omsætning er jo noget meget stort. Men kom lige i tanke om noget: de 1 million i omsætning, hvad går de egentlig til? Hvor meget går egentlig til ens "egen lomme" ? Mange tak.

(Ps. er slet ikke inde i alt det med webshops m.fl. så er måske lidt uviden mht. disse ting).

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

A.F:
de 1 million i omsætning, hvad går de egentlig til? Hvor meget går egentlig til ens "egen lomme" ?

Alt lige fra en million til et voldsomt underskud. Hvis vi ser bort fra skat (heh, kunne være rigtig sjovt :P), og siger, at en webshop har en omsætning på 1 million kroner, men det har kostet ejeren 300.000 at opnå den omsætning, så kan ejeren stikke 700.000 i lommen. Hvis det har kostet ejeren 0 kroner, kan han/hun stikke hele millionen i lommen.

Men men.. hvis det har kostet 1.1 million at omsætte for 1 million, så er der yderligere 100.000 ejeren skal hoste op med.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er som ikke så stort. Ofte er mindst halvdelen gået til varer og så er der til fragt - og så er der returvarer/reklamationer, drift af website, kontor, internet, forsikringer osv osv. Med en omsætning på 1 mio kan man knapt have til en ansat ofte - men meget afhænger jo af avance.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsætningen kan du jo ikke bruge til ret meget. Du når hurtigt en omsætning på 1 mio., hvis du sælger nye biler. Men hvis bilerne så koster 900.000 i indkøb og andre udgifter, har du jo kun 100.000 tilbage.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er det nøgletal, der kaldes for overskudsgrad. Hvis en virksomhed har en overskudsgrad på 10%, så går 10% af omsætningen på bundlinjen - 100.000,- ved 1.000.000,- omsætning. Som de andre siger, så går meget til varekøb, og derfor falder overskudsgraden. Find evt. virksomheden på proff.dk og se, om du kan se deres overskudsgrad; det kan man sommetider. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

overskudsgrad vil jo for alle de større være efter den udgift der har været til lønninger - herunder ejers penge til sig selv - så jeg tror ikke trådstarter tænker i andet end - hvis JEG har den oms hvad kan jeg så "tjene" 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

overskudsgrad vil jo for alle de større være efter den udgift der har været til lønninger - herunder ejers penge til sig selv - så jeg tror ikke trådstarter tænker i andet end - hvis JEG har den oms hvad kan jeg så "tjene" 

vh John H

Det har du selvfølgeig ret i, John. Jeg tænkte mere bare, hvis man mente resultat på bundlinjen, han kunne hive ud til sig selv. :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)