Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WIX eller Wordpress?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal igen afholde en nonprofit event, men denne gang vil jeg gerne have et website. Det primære formål med sitet er, at det skal tiltrække nye sponsorer, skaffe gæster og frivillige, og give et indblik i hvad essensen af projektet er. 

Mine skills med kodning er rent ud sagt ringe, men jeg ønsker selv at skabe et site, der er meget intuitivt, stemnings-skabende og brugervenligt. 

Som et ekstra spørgsmål, vil jeg meget gerne høre, hvor man kan købe det billigste domænenavn, og om der er forskel på dette, hvis man vælger det ene site frem for det andet? 

Så, - WIX eller Wordpress

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil altid anbefale WordPress, da det er open source, og generelt mere åbent, flere muligheder for tilpasninger og mere - men jeg er måske også lidt farvet, da jeg selv arbejder meget med WordPress i min virksomhed.

Ifht. hosting vil jeg anbefale UnoEuro, som både er billigt og har super god support. Samtidig kan du også nemt og hurtigt installere WordPress på dit domæne med et enkelt klik (One Click Installation). Hvis du har problemer eller udfordringer, er du dog velkommen til at kontakte mig på hyldeborg@me.com, så hjælper jeg gerne.

Du kan med fordel anvende rabatkoden E36GFH til UnoEuro - den giver dig 3 måneders gratis hosting (og giver mig én måned :-)).

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa, Jeg vil anbefale dig at benytte WordPress hvis du ønsker selv at kunne tage kontrollen over løsningen på sigt. WordPress er open source, hvilket i den grad giver dig de optimale muligheder for at præge din hjemmeside på egen hånd :-)
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

rebeccab:
Mine skills med kodning er rent ud sagt ringe, men jeg ønsker selv at skabe et site, der er meget intuitivt, stemnings-skabende og brugervenligt. 

Jeg ved ikke hvorfor folk uden teknisk indsigt tror de selv kan lave en vildt fed hjemmeside!?  Big Smile

Min erfaring er:

1. Wordpress er et stort arbejde - også selvom man køber et fedt template  hos themeforest eller sådan. Du kommer til at bruger uger på det, hvis du skal lave det selv.

2. WIX lavede jeg et helt site i, og var umiddelbart lykkelig for resultatet - WIX har et hav af muligheder. Man skal dog være obs på at det har en speciel teknologi - som er lidt lig med "Flash" i gamle dage - det er bla. derfor at det så let at arbejde med WIX, man kan trække og slippe elementer ind og ud. 

Der er dog også ulemper ved denne teknologi, nemlig at siderne har det med at blive downloadet langsomt(fordi grafikken ikke er koder men billeder) Desuden er det som om mac/ipad ikke scroller så elegant. Jeg endte med at droppe min side, og lave den i Wordpress istedet - det kostede dog mega mange timers arbejde og frustrationer.

3. www.weebly.com kan meget mindre end WIX, men det kører trods alt på almindelig HTML kode ligesom Wordpress, så det er et meget "reelt" system, og du kan lave en site ekstremt hurtigt. Jeg har to sider kørende i Weebly, og de fungerer upåklageligt. 

Konklusion: 

Bedste løsning: betal et proff. firma til at lave en Wordpress side

næstbedste løsning: lav den selv med weebly.com  

Tilmeldt 6. Sep 15
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rebacca,

Jeg ville helt sikkert anbefale dig Wordpress, det er et fantastisk system... - hands down... 

Kræver lidt tid, men når du er inde i systemet er det fantastisk. 

Performance-based Influencer Marketing - InfluencerFlow by SebastianHorberg.com

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias! 

Mange tak for svar. Jeg vil bestemt tjekke UnoEuro ud, og finde ud af om det virker som en løsning for mig. :) 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet en løsning som er speciellavet til at håndtere events? 

Eksempelvis eventbrite.com

Der findes mange lignende løsninger.

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de mange meget konstruktive svar! 

Jeg vil prøve kræfter med WordPress i første omgang. I har været en stor hjælp. :) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rebecca

Som mange i denne tråd allerede har sagt, så er Wordpress - mener vi - fordelagtigt.

Nu skal du høre hvorfor, jeg synes, det er det bedste:

Jeg skulle ud og have designet en hjemmeside, men jeg havde ingen (absolut ingen) erfaring med det. Alligevel blev jeg overtalt til at begive mig ud i Wordpress - og det er jeg super glad for. En ting er, at man lynhurtigt lærer at navigere sig igennem Wordpress nemt og hurtigt - men du har også mange flere muligheder i Wordpress; i hvert fald til sammenligning med Wix. Det har lykkedes mig at designe mindst 1 hjemmeside i Wordpress, der ser bare nogenlunde ud, og det er selvom, at jeg ingen erfaring har derindenfor. 

Så jeg vil klart anbefale dig Wordpress.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)