Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale moms ved en transatkionsbaseret forretning (ligesom Just-Eat)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 16
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer 

Jeg er i gang med en transaktionsbaseret forretning, ligesom Just-Eat, og jeg undrer mig over hvorvidt jeg skal betale moms eller ej. 

Jeg tager 10% for hver gang jeg sælger noget for en butik. 

Eksempel: 

Jeg får en ordre på 100 kr. inklusiv moms. 

Jeg beholder 10 kr. (som komission) 

Resten udbetaler jeg til butikken. 

Skal jeg betale moms af komissionen på de 10 kr., eller er det butikken som gør det af de 90 kr? 

Tak på forhånd 

//Morten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

det var ikke let at forstå - men

Sælger for 100 kr inkl moms = 80 kr ekskl moms - de 20 kr er så klart moms til staten - og du beholder så 10 kr og butikken får 70 kr.

Om dine 10 kr skal faktureres til butikken (alt. laves afregningsbilag fra butikken) + moms som 12,5 (og du så stadigt har 10 kr tilbage og butikken også kun har betalt 10 kr da de jo så også trække momsen fra) vil afhænge af om du hører under reglerne for tvungen momsregistrering - det kan jeg ikke lige her give mig til at vurdere - Fakturerer du kunder de 100 kr så er momsen 20 kr af din faktura til kunden - og så kan det være du fakturer butikken de 70 kr for selv at have 10 kr tilbage - og igen med moms

Det har ikke som sådan betydning for nogen af jer indtjeningsmæssigt da du jo - hvis du skal fakture med moms, stadigt får de 10 kr og butikken har fradrag for momsen og kun betaler de 10 kr

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jan 16
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan som det kommer til at hænge sammen, er det nok butikken som fakturerer mig. 

Alt hvad jeg solgt igennem min side bliver betalt online (til min virksomhedskonto).

Hver d. 1 i måneden udbetaler jeg penge til butikken minus de 10% 



Jeg må ærligt indrømme, at jeg stadig finder det uoverskueligt. Men tak fordi du prøver :-) 


Vh 
Morten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

det må jo betyde du fakturerer kunden og så er du absolut momspligtig. Det er butikken så også når den fakturerer dig sine 90% af beløbet uden moms - tænk alle prisen UDEN moms - dit salg uden moms og dit køb uden moms - Moms tilkommer på begge dele, men har intet med forjtenesten at gøre

Dermed har du jo momsfradrag for købet hos butikken og salgs moms af hele beløbet og salgs moms vil så overstige købsmoms fordi du jo sælger til 100% pris og køber til 90% af prisen - du skal derfor i slutresultat indbetale moms svarende til moms af din fortjeneste - helt som altid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)