Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Daglig opgørelse af kasse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra korsør
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er virkelig ikke den store regnskabsnørd og må med røde kinder tilstå, at jeg faktisk ikke kan finde ud af at lave regnskab for min daglige opgørelse af kassen Zip it! det er flovt og pinligt, men jeg er ski nød til at bede om hjælp

Almindeligt regnskab kan jeg klare, så det er ikke noget problem.

Jeg har en lille butik med både fysisk og netsalg. 

Er der evt nogen der vil vise mig, hvordan deres skema eller ??? for daglig opgørelse ser ud? Jeg laver alm optælling og z-strimmel hver dag, men skal finde ud af hvordan det skrives, så skat liker det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du bruger vel et regnskabssystem som f.eks. Dinero.

Så gør du kasse op - og den vil bestå af en del kontanter og vel en del dankort betalinger, og summe af de to skal gerne stemme med kasse strimlen

Du bogfører så, med kasse strimmel, og dankort oplysningerne på omsætning/salg og modkonto er så debet Kasse for kontanterne og debet Bank for dankort betalingerne

Ofte vil der kunne være små differencer - som du bogfører som kassedifference mod Kasse - så konto kasse hele tiden stemmer med de penge der ligge i den kontant

Bliver det mange, så sætter du penge i banken og bogføre kredit Kasse og Debet Bank

Netsalget bogfører du enten ved at din netshop har integration til dit regnskab, eller via en liste over alle salg (som du skal kunne vise i systemet - salg af hvad - til hvem - til hvilken pris - moms osv. og har du ikke entegration, så kan du bogføre alle salg enten hver for sig (hvis det er få og store) eller efter udskriftslister fra dit system

Ved ikke om det var så simpelt det du spurgte om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes! John svarede før mig. Og han er 100 % bedre til det, så jeg sletter mit indlæg :-)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6332.kasseopgørsel.pdf

Du skal lige være opmærksom på, hvordan du behandler Mobilpay

Du vedhæfter dine kassestrimler

Fra korsør
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak, det var virkelig et hjælpsomt bilag Big Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)