Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejlinformeret ved produktkøb

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg har købt et produkt på en hjemmeside som privatperson. Produktet står på hjemmesiden som passende til system X.

Produktet kommer, men passer ikke til system X uden en modifikation som de har medsendt en beskrivelse af hvordan udføres når produktet er åbnet.

Jeg har efterfølgende været tilbage på hjemmesiden for at se om denne modifikation står beskrevet nogensteder på hjemmesiden, det gør den ikke, og der er ej heller billeder af denne modifikation nogensteder på hjemmesiden.

Jeg mener jeg har krav på at købet går tilbage og at sælger skal betale for returfragt, sælger mener jeg skal betale for returfragten.

Hvem har ret? og hvor i loven står det?

Hvis jeg har ret og sælger stadig nægter, er det så en småsag som skal køres?

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et fysisk produkt som er markedsført som passende til et andet system. Det mekaniske i det andet system bliver ikke brugt og man har lavet sit eget der skal bruges i stedet, det stod der intet om.
Så jeg forstår ikke hvorfor jeg skal afholde en for sagens vedkommende ubetydelig transport udgift for et produkt som ikke passer

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har gravet efter noget på det her, og umiddelbart vil jeg mene jeg har ret:

http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Hvem-betaler-forsendelse-ved-ehandel?tc=EF353B04ED5E444FBA6226AFE4429E5C
Se svar af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 19-03-14 kl. 12:47

Når et køb ophæves, skal du stilles som om, at aftalen aldrig har været indgået

Når et køb hæves, fordi der er tale om fejl ved varen, som sælger er ansvarlig for, skal en forbruger stilles som om, at købet aldrig har været indgået.

Ud fra det link, mener jeg at det falder ind under enten/eller begge af disse

  • Sælgeren undlader at give dig oplysninger om varen, selvom det har betydning for dit valg, og han kendte oplysningerne eller burde have kendt dem. Du køber et komfur, men får ikke at vide, at det har stået på sælgerens lager i fem år.
  • Du får ikke de nødvendige oplysninger om varens montering, vedligeholdelse, anvendelse og opbevaring. Det viser sig, at den jakke, du har købt, hverken tåler vask eller rens, men det fik du ikke oplyst ved købet.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

plazm:

Jeg har gravet efter noget på det her, og umiddelbart vil jeg mene jeg har ret:

http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Hvem-betaler-forsendelse-ved-ehandel?tc=EF353B04ED5E444FBA6226AFE4429E5C
Se svar af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 19-03-14 kl. 12:47

Når et køb ophæves, skal du stilles som om, at aftalen aldrig har været indgået

Når et køb hæves, fordi der er tale om fejl ved varen, som sælger er ansvarlig for, skal en forbruger stilles som om, at købet aldrig har været indgået.

Ud fra det link, mener jeg at det falder ind under enten/eller begge af disse

  • Sælgeren undlader at give dig oplysninger om varen, selvom det har betydning for dit valg, og han kendte oplysningerne eller burde have kendt dem. Du køber et komfur, men får ikke at vide, at det har stået på sælgerens lager i fem år.
  • Du får ikke de nødvendige oplysninger om varens montering, vedligeholdelse, anvendelse og opbevaring. Det viser sig, at den jakke, du har købt, hverken tåler vask eller rens, men det fik du ikke oplyst ved købet.

 

hvis dit er helt korrekt forstået ville jeg oveni ringe til forbrugerstyrelsen og høre dem ad og hvis de giver dig ret skriver du til dem hvad forbrugerstyrelsen siger og hvis de ikke makker efter hvad forbrugerstyrelsen siger , kan du køre en sag i mod dem , men ring først til forbrugerstyrelsen ville jeg 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor fik jeg lige det minus , det er da et godt råd at han skal ringe først til forbrugerstyrelsen om råd , det er jo dem som mest om sådanne sager .

giv mig endelige feedback hvorfor minus så lærer trådstarter noget og jeg lærer også noget af mine fejl , hvis der er overhovedet en fejl her

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Hvis der tale om en software / firmware opdatering eller ligende, så har sælger helt klart ret.

Normalt vil en privat forbruger benytte sig af: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-klagemuligheder/Oversigt-over-klageinstanser/Forbrugerklagesystemet/Center-for-Klageloesning 

[redigeret]

Du kan også køre en småsag, men det må godt nok være en dyr returfragt, hvis det skal kunne betale sig at bruge tid på det.

jeg vil råde ham først til at ringe til forbrugerstyrelsen de ved en de ved en masse om sådanne sager 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)