Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omstrukturering / flytning af selskaber

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 43
Fra  NOVIX IVS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal have lukket et af mine holding selskaber og flyttet drift selskabet over under det andet holding selskab.

Hvad har jeg af muligheder og hvordan griber jeg dette an?

Der har ikke været aktivitet i Holdingselskab B IVS.

Driftselskab BB IVS har mindre aktivitet og har været igang i lidt under 1 år.

Planen er at flytte Driftselskab BB IVS over under Holdingselskab A APS og lukke Holdingselskab B IVS.

Så det vil komme til at se sådan ud:

Håber der er nogen af alle jer Aminoér der kan give lidt råd, så jeg evt. kan slippe for at gå til en advokat og købe mig fattig i rådgivning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener vel du kan sælge drit IVS fra holding IVS til Holding ApS og så lukke holding IVS ved erklæring/skattekvittance 

Det som kan skulle til er jo så bare en vurdering af prisen, så skat ikke siden forkaster den, idet det jo er muligt at , selv med lille aktivitet, har drift IVS en værdi , aktiver og goodwill, og den skal så være rigtig når du handler og har bestemmende indflydelse i begge.  Du kan ikke bare foræe noget fra holding IVS til holding ApS.

Til den ende ville jeg da overveje en revisor - det er gode penge for at undgå skattebøvl siden

Jeg har ikke lige overvejet fusioner. - men det vil jo så også nok koste rådgivning, men det kan revisor så lige overveje

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 43
Fra  NOVIX IVS Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg er godt klar over at man ikke kan forære noget væk, når det drejer sig om selskaber og selvfølgelig skal der en revisor indover. Men inden jeg går til revisoren og betaler dyrt, vil jeg gerne have en ide om hvad der er af muligheder og hvor meget jeg skal bruge revisoren til.

Så prøver lige at sætte mig lidt ind i det selv, evt. med lidt gode råd fra Amino.

Istedet for at sælge selskaberne, tænkte jeg at der var mulighed for skattefri omstrukturering af selskaber eller evt. en fusion af de 2 holdingselskaber.. Jeg er som sagt ene ejer af de 2 holdingselskaber.

Men det er lidt kringlet at finde ud af hvad man kan og ikke kan i henhold til lovgivningen og hvilken metode der er smartest og billigst.

Fra Køge
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 43
Fra  NOVIX IVS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen revisor på Amino der kan komme med lidt gode råd? Sad

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da.. En mulighed er at straksfusionere Holding B med drift BB, så slipper du med at vente op til et halvt år på modtagelse af skattekvittance.

Det fusionerede selskab sælger du herefter over i Holding A til handelsværdi.

Jeg kan ikke byde ind med den færdige løsning, når tallene ikke er kendte - men rådgiver gerne yderligere. Skriv blot en pm.

Bh.

Tjaee

Godkendt revisor

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lave en skattefri fusion mellem dine holdingselskaber. I det der ingen aktieselskaber er med i fusionen kan der skæres en del dokumenter fra.

Overvej lige om det smarteste (billigste) ikke er at droppe fusionsplaner og blot stifte et nyt IVS fra Holding ApS og sælge aktiviteten fra det gamle drifts IVS over. Er der en kæmpe skattepligtig avance der ligger og lurer eller hvad?

Typisk vil en revisor have en advokat ind over til at stå for det selskabsretlige er korrekt, det kan hurtigt blive meget dyrt. 

Fra Køge
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 43
Fra  NOVIX IVS Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Du kan lave en skattefri fusion mellem dine holdingselskaber. I det der ingen aktieselskaber er med i fusionen kan der skæres en del dokumenter fra.

Overvej lige om det smarteste (billigste) ikke er at droppe fusionsplaner og blot stifte et nyt IVS fra Holding ApS og sælge aktiviteten fra det gamle drifts IVS over. Er der en kæmpe skattepligtig avance der ligger og lurer eller hvad?

Typisk vil en revisor have en advokat ind over til at stå for det selskabsretlige er korrekt, det kan hurtigt blive meget dyrt. 

Hej Revisoreleven

Der er ingen skattepligtig avance, pt. er der et underskud i driftselskab BB IVS, men satser på at dette underskud på sigt bliver vendt til et overskud.

Grunden til at jeg jeg vil lave denne omstrukturering er sådan set blot for at undgå at have 2 holdingselskaber.

Men måske udgifterne ved en sådan omstrukturering bliver for høj, i forhold til blot at beholde begge holdingselskaber.

//Henrik

 

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du beholder to holdingselskaber, kan du ikke via sambeskatning udnytte evt underskud i det ene driftselskab til modregning i det andet.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)