Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aliexpress - Erhverv

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man godt købe produkter på aliexpress og sælge videre på min danske webshop
Når jeg opretter en profil på aliexpress, så kan man ikke vælge firma navn eller CVR nummer, kun kontakt person. Og så ser det jo ud som om jeg importerer som privat person, hvilket jo ikke er til tilfældet.. 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal importregistreres før du må købe varer uden for EU til videresalg.

Prøv om du ikke kan finde varerne på dhgate.com, alibaba.com eller en anden portal, der er gearet til erhvervshandel, så du ikke får problemer med told og afgifter.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har i adressefeltet på aliexpress skrevet mit firmanavn og cvr nummer. På den måde kommer det med på alle pakker.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er importregisteret. Men må jeg godt sælge det videre, selvom det bliver sendt hjem til mig som privatperson? 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja da, hvorfor skulle du ikke må det? Du må sælge alt du køber. Dog skal du være opmærksom på specielt når du handler på AliExpress og andre lignende sider at du ikke har købt kopiprodukter af en art. For det må du ikke sælge. Det er da ligegyldigt hvad der står på adresselablen. 

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

KS71:
adressefeltet på aliexpress skrevet mit firmanavn og cvr nummer

Nu er der nok ingen kinesere der ved hvad et CVR nr er - så det giver ikke rigtigt nogen mening at skrive det.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MadsAAA:
Men må jeg godt sælge det videre, selvom det bliver sendt hjem til mig som privatperson? 

 

Ja men det vil da være tåbeligt for du vil ikke kunne fratrække import momsen når du køber som privat person.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg køber heller ikke som privatperson, men det bliver sendt hjem til mig som privatperson

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror ikke helt Ravn har læst tråden

Du skriver jo du er importregistret og dermed har du jo CVR og så er det helt OK det sendes til din privat adresse, du må godt have firma hjemme

God ide også med CVR/firmanavn i adresselinje 2. Kineserne aner nok ikke hvad det er men told kan se det på pakken hvis der var anden tvivl

Moms afhænger af om du er momsregistreret - uden moms betaler du moms ved importen, med moms gør du ikke, men angiver importmoms

Sælager/omsætter du for under 50 t alt sammen til private og du ved du vil blive ved under det beløb, kan det være fint ikke at være momsregistreret. Sælger du til andre momsregistrerede, så bør du momsregistrere dig, da de jo bare trækker din salgsmoms fra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det er men told kan se det på pakken hvis der var anden tvivl

Stort set alle speditører indfortolder varen før godsaet er ankommer til Danmark, så det hjælper ikke meget med et cvr nr. på pakken.  Postdanmark er dog en undtagelse, de ser pakken før de laver en indfortoldning.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)