Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personalegoder.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg har forsøgt at finde info om følgende, men har svært ved at gennemskue reglerne, derfor spørger jeg Jer til råds.

Vi har fået forslag fra vore ansatte at vi kunne stille eks. værktøj, stillads, trailer, og lign til rådighed for medarbejderne som et personalegode.

Det er alle emner som vi til daglig benytter i vores arbejde, så det ville være nemt at gøre.

Men hvad siger loven? Hvad skal vi være opmærksomme på?

Ydremere har vi fået forslag om at indkøbe eks. kufferter, festtelt borde og stole. Disse skulle ligeledes stilles til rådighed for medarbejderne som personalegode.

Men hvad skal vi være opmærksomme på her? Disse emner vil jo ikke være indkøbt til brug i vores arbejde. kan det stadig lade sig gøre?

På forhånd tak for jeres input og betragtninger.

KMOsen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

uanset hvad skal den type personalegoder beskattes af den værdi det måtte have for medarbejderne - Beregning af det kan være besværligt - men f.eks. kunne festtelte osv beregnes efter hvad det ellers koster eksternt at leje.

Man kan ikke bare stille sine ting - hverken virksomhedens egne eller specielt indkøbt til rådighed, uden det medfører skat.

Sker der så noget ved at en medarbejder låner en stige eller en skruemaskine her og der - nej det er svært at tro, men omvendt, hvis man konsekvent lader medarbejdere bruge dyre ting privat - og en så bliver sur og anmelder for skattesnyd - så kan man jo ha ganske store problem - så som udgangspunkt, værdien skal efter min klare opfattelse beskattes desværre (svarer til løn)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Man kan ikke bare stille sine ting - hverken virksomhedens egne eller specielt indkøbt til rådighed, uden det medfører skat.

Videre kan jo tilføjes, der heller ikke er fuldt momsfradrag af ting som er virksomheden uvedkommende.  

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. tak for Jeres svar.

Det var som vi tænkte ret besværligt. 

Så jeg tænker at vi vil undlade at lave ordningen med personalegoder.

KMOsen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)