Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meta data angivet men google finder dem ikke??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO eksperter.

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg er ved at gøre vores shop klar til åbning i næte uge, men ser lige tilfældigvis at google har være forbi på et tidspunkt, hvor jeg har haft den tilgælgelig online.

Jeg ser at google tilsyneladende har ignoreret mine meta data, hvilket bekymrer mig, da det er første gang jeg har lavet en shop i Prestashop, og troede alting var under kontrol.

Det drejer sig om nogle Biler fødselsdagslys, hvor google viser følgende resultat:

-----------------------------------------

Biler Fødselsdagslys - Festbyen

festby.dk/.../fodselsdagslys/13-biler-fodselsdagslys-999999999999...

Frost dug. 29 kr -25% 39 kr. All specials · Biler Fødselsdagslys. Loading zoom. Previous. Biler Fødselsdagslys. Next. Display all pictures ...

------------------------------------------

Men hvis jeg laver en show source på siden ser metadata således ud:

-------------------------------

html lang="da-dk">
	<head>
		<meta charset="utf-8" />
		<title>Biler fødselsdagslys - Festbyen</title>
					<meta name="description" content="Sæt prikken over i, på din kage med dette smarte fødselsdagslys med Lynet McQueen.Lysene har alle et tal, og en Lynet McQueen figur. De er nemme og tænde og er nemme for børn at puste ud.
Lysene giver lige det sidste til Jeres Lynet Mcqueen fest." />
						<meta name="generator" content="PrestaShop" />
		<meta name="robots" content="index,follow" />
		<meta name="viewport" content="width=device-width, minimum-scale=0.25, maximum-scale=1.6, initial-scale=1.0" />
		<meta name="apple-mobile-web-app-capable" content="yes" />

-------------------------------

Hvor søren tager google ikke min meta description, og lægger på søgeresultatet ???

På forhånd tak for hjælpen...

Peder

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Google ændrer beskrivelsen alt efter hvad der er mest relevant for brugeren.

Som eksempel kan du google "bliv testet for kønssygdomme" og vi vil ligge i top 5 med vores meta-beskrivelse.

Søger du derimod på "bliv testet for kønssygdomme odense" ligger vi stadig i top 5, men beskrivelsen er en anden.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 148
Fra  Caspar F Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peder,

Hvornår ændrede du din meta beskrivelse?

- Husk på at der sagtens kan gå op mod 10-12 dage, før Google ændrer på sit resultat? :)

Vh,
Caspar

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Google ændrer beskrivelsen alt efter hvad der er mest relevant for brugeren.

Som eksempel kan du google "bliv testet for kønssygdomme" og vi vil ligge i top 5 med vores meta-beskrivelse.

Søger du derimod på "bliv testet for kønssygdomme odense" ligger vi stadig i top 5, men beskrivelsen er en anden.

Anders rammer den spot-on. Det samme gælder i øvrigt for dit title-tag. 

Google har sin helt egen holdning, og lytter ikke altid til os som webmasters ;-) Desværre..

Ung PPC, SEO og Konverterings-optimerings-nørd. Hjælper gerne din forretning med at etablere super effektive online kampagner som bidrager til øget bundlinje.

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, jeg kan godt acceptere at google ikke lytter, det bliver jeg jo nød til :-)

Men kan I lige bekræfte at mine meta data er lavet korrekt, i hvert fald på den ene vare jeg har kopieret her ?

- I så fald kan det jo være at google på et tidspunkt bliver enig med sig selv om at det nok er mine meta date der hjælper brugerne mest :-)

PFT

Peder

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke se du har meta beskrivelsen med kun titlen med 

titlen god nok 

hvad jeg kan se mangler der meta beskrivelsen 120 tegn til 160 tegn

Der kan gå meget meget meget lang tid før den tager den meta titlen når siden er ny og den er oveni nede lige nu , det kan sagtens gå over 14 dage eller mere men nogle gode links fra amino.dk men også nogle god ide hvis ønsker det kommer meget hurtigere at komme i medier med en nyhed nok svært men skriv nogle presse meddelers 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Arrrhhh. nu kan jeg se problemet.

Den har fundet min engelske side, den hvor der ikke er nogen beskrivelse endnu.Det åbner op for endnu et spørgsmål.

Jeg tænker at jeg på sigt gerne vil have flere sprog på min shop.
På en Prestashop betyder det at min url kommer til at hedde www.shop.dk/DA/...... og www.shop.dk/EN/......

hvis der kun er et sprog hedder url'en: www.shop.dk/.........

Jeg har så i min visdom tænkt at det ville være smartest at alle de danske beskrivelser fra starten lå på www.shop.dk/DA/...... således de ikke skulle flytte når nu jeg tilføjer et sprog i fremtiden (og midste SEO værdi fordi de nu er nye, eller er flyttet)

- Men det betyder at der ligger en "tom" beskrivelse på www.shop.dk/EN/......

Hvordan bør jeg gribe dette problem an ?

Mvh.

Peder

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Poulsgaard:
- Men det betyder at der ligger en "tom" beskrivelse på www.shop.dk/EN/......
Ved ikke helt om jeg forstår dit problem, du skal vel bare angive den engelske version af teksterne, så bliver de vist under shop/EN

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja mit problem er at jeg ikke har nogle EN tekster endnu.

jeg har valg at enable EN, allerede nu, for at alle mine URL'er ikke ændre sig senere (når jeg begynder at bruge flere sprog)

URL'en til dansk beskrivelse med et sprog installeret: www.shop.dk/vare1-blabla.html

URL'en til dansk beskrivelse med flere sprog installeret: www.shop.dk/da/vare1-blabla.html

Jeg er nervøs for at jeg, hvis jeg skal ændre URL i fremtiden (når jeg skal have flere sprog), bliver straffet af google for det.

Derfor har jeg allerede nu slået engelsk til, selv om alle beskrivelser er tomme...

- Giver det mening, og har jeg noget at være nervøs for ?

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Poulsgaard:
har jeg noget at være nervøs for ?

Det korte svar: Nej, det er smart det du gør.

Langt svar: Hvis du har tomme sider som alle sammen ligger i /EN/ kan du overveje at smide følgende i din robots.txt:

"User-agent: *

Disallow: /EN/"

HUSK at fjerne når du så er klar på engelsk.

Det er en god ide det du har gang i med at forberede siden på flere sprog. Det sikrer dig mod at få døde links fra eksterne sider. Laver du om på det senere bør du dog alligevel oprette 301-redirect (moved permanently).

Det vigtige er ikke strukturen (dk.shop.dk vs shop.dk/dk) men at brugeren kan se at de er på den rigtige side eller klikker på det rigtige link. Google ved godt hvilket sprog siden er på, baseret på indholdet (og man kan hjælpe dem med meta-data osv.). Der er flere forskelle, men afhængigt af hvor du læser vil få forskellige anbefalinger. Her er Googles egen anbefaling om det: https://support.google.com/webmasters/answer/182192?hl=en

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)