Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab pris

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Hvad giver I ca. for at få lavet et årsregnskab hos jeres revisor?

Her regnes der ca. med 250-300 bilag som revisoren skal bogføre og derefter lave selve årsregnskabet.

Jeg må sige at jeg fik noget af et chok da jeg fik min regning fra min revisor ang. årsregnskabet.

 

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg giver månedligt 2500 incl. moms for bogholderi,fakturering, samt lønsedler, momsbetaling samt løbende resul-balance.

+ 20.000 incl. for selvregnskabet, jeg er kun enkelsmandsvirksomhed oms. under 1 million, men ved ikke om jeg betaler for meget det er statsautoriseret revisor

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

anetteh:

Hej

 

Hvad giver I ca. for at få lavet et årsregnskab hos jeres revisor?

Her regnes der ca. med 250-300 bilag som revisoren skal bogføre og derefter lave selve årsregnskabet.

Jeg må sige at jeg fik noget af et chok da jeg fik min regning fra min revisor ang. årsregnskabet.

Uden at give et bud på prisen, så spørg din revisor efter en timespecifikation (det skal en godkendt revisor udlevere), så kan det være forklaringen på prisen er lidt mere forståelig, og du måske kan se hvor det er i har en forskellig opfattelse af hvad timeforbruget reelt har været.

 

En pris afhænger jo også meget af hvad du har fået lavet; hvilken type erklæring er på regnskabet? er dine bilag et stort rod? har du ringet/mødt op og brugt masser af rådgivningstimer? inkluderer opgaven også skatteoptimering og indberetning? 

Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver selv løn samt faktura. Jeg fik af vide da jeg spurgte på en. ca pris ved revisoren at årsregnskabet ca. ville koste 10.000+moms.

Jeg har vel sammenlagt sendt dem yderligere 10 mails med meget lidt arbejde for dem og ringet til dem sammenlagt ca. 3 timer.

Resultat regning på knap 40.000kr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal starte med at skilne mellem regvisor og evt bogholder - Revisor af den aut. slags koster klart mere og kan ikke anbefales til alm bogholder arbejde, med mindre der er en alm bogholder tilknyttet

Jeg vil mene din standard pris som du her beskriver det 300 bilag - hvis de er ordentligt kommenteret (f.eks. repræsentation sammen med xxx) vil koste 4 - 5.000 hos bogholder og 10-12.000 hos aut revisor inkl selvangivelse. Dertil kommer ca 400 kr i timen for telefon og mails eller ud fra dine 3 timer nok 1200 kr hos bogholder og let ca 2.000 i timen hos aut revisor eller 6.000

40.000 lyder højt ja - og er det en aut revisor så kan du kræve timespecifikation som disse skal udlevere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ja, jeg kan da se, at vi skal have justeret honorarerne kraftigt opadgående.

Både anetteh og noerholm.dk betaler vidst alt andet lige rigeligt, faktisk ifølge vore normale honorarer op til dobbelt honorar.

OBS! Jeg/vi er pt. ikke interesseret i nye kunderWink

Tonny

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hmm Tonny,

Pris og kvalitet hænger ofte sammen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:

Hmm Tonny,

Pris og kvalitet hænger ofte sammen.

Jep, og nu er det nødvendigvis ikke tilfældet i denne branche..., hvilket kun er det eneste, som jeg bemærker.

Iøvrigt tak for stjernenSkype-Blush

Tonny

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Tonny,

Selv tak.

Jeg undrer mig blot om det er din egen eller revisornævnets beslutning, at du ikke tager yderligere klienter ind!(?)

Jeg vil anbefale iværksættere ikke altid at vælge billigst, men også være lidt kritiske i deres beslutning af revisorer.

Lad det være mine ord.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der gik lidt støj i den i forhold til trådstarter

Der er vel ingen der vil modsige, at kvalitet koster eller at man får hvad man betaler for i mange tilfælde - men omvendt - 250-300 bilag om året - bør kunne ordnes på en måde så man ikke skal af med 40.000 kr - alt andet lig - for ja der kan jo være besværlige ting i mellem -

Ligeledes hvis prisen har været oplyst til ca 10.000 så kunne revisor jo godt løbende have orienteret om, at der nu var et eller andet der betød, at regningen nu ville være 40.000 kr

Det samme for personen med enkeltmandsvirksomhed - hvor 2.500 incl moms vel lyder fint nok for bogføring og løbende resultat - men så lyder 20.000 for selve regnskabet som en dyrt valgt løsning med 30.000 for bogholderiet løbende og så de 20.000 mere til årsregnskab - det virker som en dyrt valgt løsning.

Det er helt enkelt et usædvanligt beløb - alt andet lig - for en så begrænset forretning som normalt 250 bilag er udtryk for -. men ja - alt andet lig, og vi kender ikke detaljer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)