Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af sommerhus i Holding.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg overvejer at købe et sommerhus til ren udlejning. Jeg vil købe det i mit Holding selskab, er det en mulighed og hvad skal beg være OBS på.

Jeg vil ikke skulle bruge det selv, da jeg har et andet privat.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej.

Kh. Betina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror helt umiddelbart ikke der er problemer hvis du ikke skal bruge det privat. Skal du har mindste rådighed privat, så vil der være skatteproblemer så første fokus må være, at finde sikkerhed for, at du ikke får det problem. Det kan tænkes du skal have kontrakt med udlejer selskab eller - den der lejer det om, at du ikke selv under nogen omstændigheder må benytte det.

Derudover er der jo som med alt andet skat - hvor der nok er en lagerværdi beskatning at opgøre (årlig stigning af vurdering formentlig helt som værdipapirer) som jo kan koste noget hvis det pludseligt stiger i vurdering - men jeg er ikke sikker her

Endeligt er der evt belåning - som sjældent fås i holding uden selvskyldner kaution som har en vis sikkerhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er ulovligt at købe et sommerhus, som udelukkende skal anvendes til udlejning. Såfremt en virksomhed skal købe et sommerhus, skal der endvidere søges tilladelse ved Miljøministeriet. Du skal nok ikke satse på en tilladelse hvis det er til udlejning...

Se i øvrigt sommerhusloven (lbkg nr. 949 af 3-7-2013)

Mvh Sanne
Jurist

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)