Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af en udenlandsk webshop

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude


Jeg er kommet i den kedelige situation, at jeg har købt en labelprinter på en webshop. Og den virker desværre ikke pga. softwaren ikke er opdateret til Windows 10.

Nu siger de at de ikke vil give mig det fulde beløb tilbage, selvom jeg mener jeg har ret til det, da de har sendt noget der ikke virker.

MEN de er helt uenig med mig.


Webshoppen er fra Holland. 


Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre?
Og kan jeg bruge EU-kommissionens online klageportal i denne sag?

Håber i kan hjælpe mig.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Privatkøb eller til virksomheden - hvem står som modtager? Jeg er meget sikker på at det er afgørende for hvordan dit problem skal løses -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mads:

Hej derude


Jeg er kommet i den kedelige situation, at jeg har købt en labelprinter på en webshop. Og den virker desværre ikke pga. softwaren ikke er opdateret til Windows 10.

Nu siger de at de ikke vil give mig det fulde beløb tilbage, selvom jeg mener jeg har ret til det, da de har sendt noget der ikke virker.

MEN de er helt uenig med mig.


Webshoppen er fra Holland. 


Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre?
Og kan jeg bruge EU-kommissionens online klageportal i denne sag?

Håber i kan hjælpe mig.

Stod der på shoppen side at den var kompatibel med W10? For det har du vel tjekket før du handlede?

At den ikke er det, er ikke det samme som at den ikke virker.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Stod der, at labelprinteren virkede med Windows 10? Hvis ikke, så har de jo ikke snydt dig, du har derimod ikke læst ordentlig efter... Det er en ret afgørende fakta, før nogen kan rådgive dig i den ene eller anden retning...

Bemærk ligeledes, at såfremt printeren er taget i brug, dvs pakket ud, så skal sælger kun tage den retur til det beløb, som de mener at kunne gensælge printeren for, dvs som brugt... Her giver de fleste shops kun 50% retur eller mindre, og det er vel at mærke helt legalt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Bemærk ligeledes, at såfremt printeren er taget i brug, dvs pakket ud, så skal sælger kun tage den retur til det beløb, som de mener at kunne gensælge printeren for, dvs som brugt
her er vi ikke enige. Det er klart-  i forbrugerkøb - at pakket ud IKKE er taget i brug, så man skal kunne påvise taget i brug som andet og mere end pakket ud. Det er en forudsætning for at se en vare, at man må pakke den ud - og det kan ikke i sig selv bruges til at nedsætte prisen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Privatkøb eller til virksomheden - hvem står som modtager? Jeg er meget sikker på at det er afgørende for hvordan dit problem skal løses -

Hej Per

Den er købt til virksomheden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Stod der, at labelprinteren virkede med Windows 10? Hvis ikke, så har de jo ikke snydt dig, du har derimod ikke læst ordentlig efter... Det er en ret afgørende fakta, før nogen kan rådgive dig i den ene eller anden retning...

Bemærk ligeledes, at såfremt printeren er taget i brug, dvs pakket ud, så skal sælger kun tage den retur til det beløb, som de mener at kunne gensælge printeren for, dvs som brugt... Her giver de fleste shops kun 50% retur eller mindre, og det er vel at mærke helt legalt...

Ja, der stod på siden at den var kompatibel med windows 10. Og det fik jeg også bekræftet endnu engang, da jeg spurgte dem over deres chat support, der bekræftet at den virket til windows 10.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads:

Fashion-Seller:

Stod der, at labelprinteren virkede med Windows 10? Hvis ikke, så har de jo ikke snydt dig, du har derimod ikke læst ordentlig efter... Det er en ret afgørende fakta, før nogen kan rådgive dig i den ene eller anden retning...

Bemærk ligeledes, at såfremt printeren er taget i brug, dvs pakket ud, så skal sælger kun tage den retur til det beløb, som de mener at kunne gensælge printeren for, dvs som brugt... Her giver de fleste shops kun 50% retur eller mindre, og det er vel at mærke helt legalt...

Ja, der stod på siden at den var kompatibel med windows 10. Og det fik jeg også bekræftet endnu engang, da jeg spurgte dem over deres chat support, der bekræftet at den virket til windows 10.

Jeg har haft lidt med hollandsk aftale/køberet at gøre og lovgivning er ikke så forskellig fra det vi kender i DK. Dit problem er self at du sidder i DK og sælger er i NL, så det kræver nok lidt held at lykkedes med at gøre en returret gældende uden at bruge alt for meget tid og ressourcer på det. 

Er situationen som du beskriver, og endnu bedre at du har på skrift fra enten deres hjemmeside eller chathistorik at produktet er kompatibel med Win10, så er der tale om en mangel (fuldstændig lige som vi kender i DK)

 

Det jeg ville gøre i din situation var at formulere at de solgt dig et produkt som ikke lever op til de specifikationer de har lovet og de efter "Burgerlijk Wetboek" (Den hollandske udgave af aftale og købeloven, link; http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/2016-07-01), kapitel 9 og 10, er forpligtet til at tage produktet retur eller kompensere dig for den udgift du vil have til at få opdateret software (hvis det er muligt) 

Hvis de stadig stejler eller overhovedet ikke vil samarbejde, så kan truslen om "ConsuWijzer" (NL's svar på et forbrugerklagenævn) måske hjælpe. Dit problem er, at du som virksomhed ikke er forbruger (definitionen på en forbruger er den samme som i DK), men det er da et forsøg værd. 

 

Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Fra  Oxford IT Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Jeg er lidt nysgerrig på hvad det er for en labelprinter der ikke virker med Windows 10? Er det printeren eller er det et medfølgende designprogram? Kan du sende lidt mere info på ms@oxfordit.dk, så skal jeg prøve om vi kan hjælpe dig med printeren.

Mvh. Morten, Oxford IT

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt kan man downloade det nyeste firmware software, og derefter indlæse det i printeren.

Hvad er det for en printer?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)