Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

4 ting du skal huske, når du starter som iværksætter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne guide er netop henvendt til dig, der ønsker at gøre dine iværksætterdrømme til virkelighed.

Læs resten af artiklen her

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint indlæg.

"Som nyudklækket iværksætter er det vigtigt, at du sørger for at suge så meget viden og erfaring til dig som overhovedet muligt. Der er bl.a. mulighed for at søge gratis rådgivning og sparring hos regionale væksthuse, der er fordelt over hele landet"

Dette er jeg personligt selv rigtig enig i - mange "lukker sig inde", fordi de er bange for at få deres ide stjålet. :-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I de fleste tilfælde vil jeg mene, at en a-kasse ikke er pengene værd som iværksætter.

Der er selvfølgelig undtagelser, men man skal ihvertfald sætte sig ind i alle de forhold, hvor man ikke kan forvente meget af a-kassen som iværksætter, før man melder sig ind og føler sig tryg. Det er ikke ligeså sort/hvidt som for lønmodtagere.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at det er flg 4 ting du skal huske når du vil starte som iværksætter:

Iderigdom - kreativitet, ihærdighed og vedholdenhed.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:
at en a-kasse ikke er pengene værd som iværksætter.
Den er helt korrekt INTET værd.... - det eneste der er tilrådighed hvis det går helt galt og man ikke kan rejse sig igen er kontanthjælp - A-kassen redder ingen iværksættere.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er dybt uenig i dit udsagn om at A-kasse INTET er værd for iværksættere (Okay - jeg arbejder i en A-kasse, og vil selvfølgelig være uenig med dig). Men jeg mener lige præcis det modsatte. A-kasse har virkelig værdi for rigtig mange iværksættere. Allermest dem der tidligere har haft lønarbejde og a-kassemedlemsskab og nu skal have prøvet iværksætteridéen af. Da er A-kassen sikkerhedsnettet. Det sikkerhedsnet som skal være sikkerhed for en indtægt hvis virksomheden ikke går. I langt de fleste tilfælde holder dette sikkerhedsnet. Men som ved alle andre typer forsikringer kan der findes situationer (som du nævner) hvor sikkerhedsnettet har huller, som man risikerer at falde igennem. Skal vi sige: Undtagelsen der bekræfter reglen.

Ud over dette vil en A-kasse typisk have en række tilbud/services som man kan gøre brug af under medlemsskabet. Hos os (Krifaerhverv.dk) indbefatter medlemsskab juridiske hotlines, revisorhotline, inkassohjælp m.m. Også en andet argument for a-kassemedlemsskab. Ikke kun værdi når virksomheden ophører; men også under perioden med opstart og drift af selvstændig virksomhed

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan Vindum Fredensborg:
Jeg er dybt uenig i dit udsagn om at A-kasse INTET er værd for iværksættere
Det er helt ok at vi er uenige - og glædeligt hvis I har hjulpet en iværksætter i gang og til at komme ud af det at være iværksætter - med skindet på næsen. Et godt råd vil være at I så måske lavede et par cases hvor I beskrev konkrete forhold hvor I har hjulpet så ville I da med sikkerhed vinde nogle nye abonnenter.

PS sakset fra en der ved noget om sten - Blå agat giver holdning og status, fjerner undertrykkelse og bringer glæde.Giver energi og lærer dig at påskønne dine egne evner, muligheder og karaktertræk.Giver gode talegaver. Anvendes ved halsonde og til at forbedre synet.

Big Smile

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)