Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slider nedsatter hastigheden af min shop

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 157
Fra  Bahnhof Grafisk Design Bureau Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Min anbefaling er, at fjerne slideren helt. 

Rent brugervenligmæssigt gider vi ikke slidere længere. Det er ganske få der sidder og bladrer videre i de enkelte slides. Slider-funktionen var allerede på vej ud i 2015.

Som flere nævner, så fylder billederne meget og dermed sløver siden, men også scripts der bliver indlæst fylder meget. Så væk med den…



Hvad bidrager den med?

Det første slide fortæller, at der er fri fragt på alle ordrer på over 300 kr. Det er ok info, men det fylder alt for meget. Ind med dine produkter eller kategorier istedet for…eller en beskrivelse af hvad du sælger, så du kan få noget SEO-værdi ud af det.


De andre slides er i min optik fuldstændig irrelevant. Det er to produktkategorier, som alligevel kommer lige nedenunder også. 

Med venlig hilsen Rune Breinholt Andersen

LabelLand.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Når hans billeder fylder under 90k, så betyder de i sig selv intet! 
Som jeg skrev tidligere er det ikke nødvendigvis fordi scripts fylder noget, det handler om hvad de 'gør' og hvilke resourcer der kræves: 
Sjældent er det iøvrigt scripts der er det største problem når det kommer til slidere, ofte er det kode der bruger backend requests. 

Ang. væk med sliders: så bryder jeg mig personligt ikke om den slags måde at anskue tingene på det er lidt for simplificeret:
Har du feks 2-3 billeder i en karrosel kan det godt tjene en funktion nogle få steder: skal folk dog klikke for at få resulaterne, jamen det gider de ikke (tænk: scrool istedet), og lad være med at bruge det til at køre dine tilbud i rotation (folk gider ikke interagere med dem)! 

Altså det jeg mener er at slideres sagtens kan tjene en æstetisk/brandende funktion:

Men generelt er pointen selvfølgelig god nok: 

Jacob Nielsens gruppe har som altid nogle af de bedste analyser
(Jeg trækker selv en del på deres rapporter): 
https://www.nngroup.com/articles/auto-forwarding/

Som man kan se her er det under 1% der klikker på elementer i en karrosel.
Igen det betyder ikke karoseller ikke kan have værdi, men de bør IKKE indeholde det vigtigste indhold. 
https://erikrunyon.com/2013/07/carousel-interaction-stats/

Samme resultat her: 

http://www.widerfunnel.com/rotating-offers-the-scourge-of-home-page-design/

Og her: 
http://www.adamfellowes.com/blog/user-experience/the-rise-of-the-carosuel


Igen det man skal gøre sig klart er: 

1. Der er slider teknologi der har udviklet sig siden mange af disse tests (feks er en fuldskærms slider ikke nødvendigvis dum). 
2. Testene måler især på om folk klikker på dem (konvertering)

Pointen => virkeligheden er nok lidt mere kompleks end som så ...
Sliders kan godt tjene sit formål ...
Men måden mange bruger dem på, er outdated ja...

Så god pointe, næsten enig!

Tog også lige et lyn hurtig kig, også enig i at designet ikke er det bedste(det vækker ingen følelser der giver mig lyst til at fiske anyways), og de to sidste slides er helt rigtigt fuldstændig irrelevante... 

Mvh
Dennis O. Madsen 

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle kommentar , jeg har besluttet mig for at ligge det relevante billed ind med den fri fragt som et billed og fjerne min slider da dette vil frigør en del ressourcer da jeg testet igår gennem GTmetrix samt pageinsight  

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som et godt valg ... 

Rune har tydeligvis styr på designet, og hans råd er solide nok ... 

Evt. photoshop lidt skygge og kurve i bunden af billedet eller noget (uden at gøre det for fancy) ... 

Mvh
Dennis O. Madsen

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)